Kommunaludvalget 2012-13
KOU Alm.del
Offentligt
1263272_0001.png
Folketingets KommunaludvalgChristiansborg
Finansministeren
21. juni 2013
Endeligt svar på Kommunaludvalgets spørgsmål nr. 123 af 31. maj 2013.

Spørgsmål:

Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalen for2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv servicering af bor-gere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved ”at etablereet fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommunernes øko-nomi for 2013, bilag 2.Er det ministerens hensigt, at der i forlængelse af denne centralisering også skaloverføres egentlig sagsbehandling til det fælles offentlige kontaktcenter?

Svar:

Jeg henviser til svar på spørgsmål 119 af 31. maj 2013 fra udvalget.Med venlig hilsenBjarne Corydon
Finansministeriet • Christiansborg Slotsplads 1 • 1218 København K • T 33 92 33 33 • E [email protected] • www.fm.dk