Det Politisk-Økonomiske Udvalg 2009-10
S 1661
Offentligt
STATSMINISTERIETDato: 29. marts 2010
Statsminister Lars Løkke Rasmussens svar på spørgsmål nr. S 1661 stillet af Per Clau-sen (EL).
Spørgsmål:»Er statsministeren enig i, at det er i strid med forbuddet mod, at ministre medvirker ireklamer for konkrete firmaer, at fødevareministeren medvirker i reklamer for Super-Best, og vil statsministeren på den baggrund indskærpe reglerne over for fødevaremi-nisteren?«
Svar:Det er – som jeg tidligere har givet udtryk for – min opfattelse, at ministre bør afholdesig fra i reklamemæssigt øjemed at anprise virksomheder og/eller produkter. Der kan iden forbindelse bl.a. henvises til mine svar af 12. oktober 2009 på spørgsmål nr. S 28og S 29.
Dette er selvsagt fortsat regeringens linje, og jeg vil således gerne slå fast, at ministre-ne naturligvis ikke skal optræde som reklamesøjler.