Skatteudvalget 2021-22
SAU Alm.del Bilag 226
Offentligt
2582037_0001.png
BILAG 5
Reklamers effekt på spiladfærd
Hovedresultater
Reklamer påvirker tilsyneladende ikke spilafhængige og ikke-spilafhængige
forskelligt rent fysisk, selvom vi kan se, at spilafhængige fokuserer deres blik på
andre ting i reklamerne end ikke-spilafhængige
At se en spilreklame gør ikke, at man umiddelbart forventer at spille mere den
kommende uge sammenlignet med andre – snarere tværtimod
Til gengæld ser spilreklamer ud til at påvirke særligt lavfrekvente spillere i retning af
mindsket behovsudsættelse, mere positiv holdning overfor pengespil og øget
tilbøjelighed til at spille flere spil
Indflyvning
Der er i rigtig mange reklamer for pengespil på fjernsyn og online. Især omgivende de
sportsbegivenheder, man tilbydes at spille på. Store dele af pausen i prime time-
fodboldkampe går ofte med reklamer for forskellige udbydere af sportsbetting.
Blandt behandlere af spilafhængighed fremføres de mange spilreklamer ofte som noget af
det, der holder spilafhængige i deres afhængighed og gør det svært for dem at lægge deres
spil fra sig. Og spillerne pointerer den anden vej rundt, at de stadig holder af at se fx fodbold,
men at det er rigtig svært, når de eksponeres for så mange reklamer for spil.
I 2016 indgik spørgsmål til spilreklamer som en del af prævalensundersøgelsen af ludomani.
Her sagde hele 81 pct. af danskere, som spiller pengespil, at de ikke påvirkes af
spilreklamer.
Den måde vi bliver påvirket af reklamer, kan dog være svær for os selv at redegøre
retvisende for. Påvirkningen sker simpelthen i centre af hjernen, vi ikke nødvendigvis har så
direkte adgang til, som det forudsætter at svare på et spørgeskemaspørgsmål om i hvilken
grad, man bliver påvirket af reklamer. Det ved man kort sagt ikke selv.
Vi ved til gengæld, at spilleselskaberne er nogle af dem, som bruger flest penge på reklamer
i Danmark og som fylder mest i reklamelandskabet. Det kunne tyde på, at de lykkes med at
påvirke mere end 19 pct. af danskerne i en eller anden grad.
Derfor har vi til dette års udgave af prævalensundersøgelsen udformet et mere
eksperimentelt analysedesign, som sigter mod at besvare spørgsmålet om, hvilken effekt
reklamer har på spiladfærd. Og samtidig er vi interesseret i at se, om spilafhængige påvirkes
anderledes end andre.
Vi har udført to undersøgelser:
1)
Et surveyeksperiment,
hvor 1510 deltagere blev delt i to grupper i besvarelsen af et
spørgeskema. Den ene gruppe så først en reklame for pengespil, mens den anden
gruppe intet så. De to grupper blev stillet de samme spørgsmål. Formålet er her, at
kortlægge reklamens effekt ved at se på forskellen på de to gruppers besvarelser.
2)
En fysisk test
af kroppens reaktion på at se reklamer for pengespil. Her blev tre
grupper med hver 9-10 personer i inviteret til at se nogle forskellige reklamer for
1
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0002.png
pengespil, mens deres øjenbevægelser, hjerterytme og svedproduktion blev nøje
monitoreret. Alt dette for at måle, om kroppen reagerede spontant på noget i
reklamerne, som hjernen ikke har adgang til. De tre grupper bestod af 1) folk der
aldrig spiller pengespil, 2) folk der hyggespiller og 3) spilafhængige. Også her er det
interessant at se, hvilke forskelle der er på grupperne.
2
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0003.png
Surveyeksperiment
I samarbejde med Norstat blev udsendt et spørgeskema til i alt 1510 danskere fra deres
panel. Her ”oversamplede” vi folk der spiller pengespil mindst en gang om måneden, så
halvdelen af deltagerne i vores undersøgelse spiller pengespil.
Vi delte herefter deltagerne op, så den ene halvdel af deltagerne så en reklame for Danske
Spil, inden de besvarede spørgsmålene, mens den anden halvdel intet så.
Reklamen hedder Guess who og angår ikke en specifik begivenhed at spille på, men
handler mere bredt set om det at spille på forskellige udfald af en begivenhed. I
reklamefilmen skal en dreng hjem og besøge sine forældre, og kameraet filmer moren, der
tydeligvis ikke ved, hvad hun skal forvente. Der præsenteres forskellige odds for, hvem
sønnen har med hjem. Er det en kvinde på hans egen alder, en højgravid kvinde, en anden
ung mand, en ældre dame eller to tvillinger – til meget høje odds.
Resultater
På mange af spørgsmålene er der ikke statistisk signifikante forskelle på dem, der har set
reklamen og dem der ikke har. Vi vil her udelukkende rapportere på de steder, hvor der
faktisk var signifikante forskelle på de to grupper, og hvor reklamen dermed kan antages at
være årsagen hertil.
Det første spørgsmål angår vurderingen af, hvor sandsynligt det er, at man vil spille den
kommende uge. Her svarer dem, som har set reklamen, at det er
mindre
sandsynligt end
dem, som ikke har set reklamen.
"Det er sandsynligt eller meget sandsynligt, at jeg
vil spille pengespil den næste uge".
N=1.510
100%
80%
60%
40%
20%
0%
Alle
Spiller mindst to
gange ugentligt
Har set video
Spiller 1-4 gange
månedligt
Har ikke set video
Spiller sjældnere end
månedligt eller aldrig
27% 31%
5%
5%
71%
47%
55%
84%
Dette går stik imod vores forventning og skulle altså tyde på, at reklamen virker mod sit
formål.
Dette kan være udtryk, at man som respondent i et spørgeskema gerne vil vise, at man ikke
er til falds for reklamer, og at man derfor i højere grad vurderer, det er usandsynligt, at man
vil spille pengespil. Som det ses ovenfor, er det nemlig særligt blandt dem, der spiller meget,
at der er stor forskel på grupperne i vurderingen. Måske har denne gruppe af folk, der spiller
meget, et større behov for at udvise kontrol over deres spil overfor andre og sig selv og for at
demonstrere, at de ikke kan påvirkes af reklamer til at spille pengespil.
Der er imidlertid andre resultater som peger i retning af, at reklamen har en vis effekt.
Noget af det reklamer for pengespil kan gøre er at skrue på vores evne til at behovsudsætte.
Reklamerne kan populært sagt stimulere vores lyst til at få forløsning og spille nu snarere
3
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0004.png
end at vente. Særligt folk der har et problematisk forhold til spil kan have svært ved at
udsætte deres behov og kan ”komme til” at spille deres penge op, som de har adgang til nu,
selvom de egentlig skulle række til en hel måned.
Derfor var vi interesseret i, om det påvirkede den umiddelbare evne til behovsudsættelse at
have set reklamen. Det gør vi ved at spørge til, om man helst vil have 1.000 kr. nu eller
3.000 kr. om et halvt år. Kan man behovsudsætte, er det vores logik, at man hellere vil have
tre gange så mange penge senere.
Her ser vi, at andelen af dem, som spiller 1-4 gange månedligt som helst vil have 1.000 kr.
nu, er signifikant større blandt dem som har set videoen. Her foretrækker 19 pct. de 1000 kr.
nu mod 13 pct. blandt dem, der ikke har set videoen.
"Jeg vil hellere have 1.000 kr. nu end 3.000 kr. om
et halvt år"
N= 1.510
25%
20%
15%
10%
5%
0%
Alle
Spiller mindst to
gange ugentligt
Har set video
Spiller 1-4 gange
månedligt
Har ikke set video
Spiller sjældnere end
månedligt eller aldrig
16% 16%
13%
13%
20% 21%
19%
16%
Vi ser samtidig, at de der spiller 1-4 gange månedligt tilsyneladende, påvirkes mest af
reklamen, når det kommer til selve holdningen til pengespil. Også her er der nemlig statistisk
signifikant forskel på andelen, der er meget positivt eller positivt indstillet overfor pengespil.
Blandt dem der har set reklamen er det 21 pct., mens andelen er 14 pct. for dem, der ikke
har.
"Jeg er meget positivt eller positivt indstillet
overfor pengespil"
N=1.510
50%
40%
30%
20%
10%
0%
Alle
Spiller mindst to
gange ugentligt
Har set video
Spiller 1-4 gange
månedligt
Har ikke set video
Spiller sjældnere end
månedligt eller aldrig
14%
11%
41% 39%
21%
14%
5%
3%
Et lignende mønster genfinder vi, når vi spørger til, hvordan man er indstillet overfor
reklamer for pengespil. Her er der generelt ret få, som er positivt indstillet, men blandt dem,
4
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0005.png
der spiller 1-4 gange månedligt svarer otte pct. der har set videoen, at de er meget positivt
eller positivt indstillet overfor tre pct., der ikke har set videoen. Samlet svarer seks pct. af
dem, der har set videoen, at de er meget positivt eller positivt indstillet mod tre pct., som ikke
har set videoen. Også denne forskel er statistisk signifikant.
"Jeg er positivit indstillet overfor reklamer for
pengespil"
N=1.510
20%
15%
10%
6%
5%
0%
Alle
Spiller mindst to
gange ugentligt
Har set video
Spiller 1-4 gange
månedligt
Har ikke set video
Spiller sjældnere end
månedligt eller aldrig
3%
3%
2%
1%
19%
13%
8%
Et sidste forhold som er statistisk signifikant på tværs af de to grupper er, hvor mange typer
af pengespil, som de der forventer at spille pengespil forventer at spille. En række
muligheder såsom ”væddemål på internettet”, ”fysisk kasino”, ”poker på internettet” m.fl. blev
listet op.
Her svarer de der spiller 1-4 gange månedligt og som har set videoen, at de vil spille i
gennemsnit 1,24 forskellige typer af spil, mens dem der ligeledes spiller 1-4 gange
månedligt, men ikke har set videoen, at de vil spille 1,12 forskellige spil.
Forskellen i gennemsnit er altså statistisk signifikant, og den svarer til, at videoen gør, at
spillere, der spiller 1-4 gange månedligt, vil spille ti pct. flere forskellige slags spil i
gennemsnit.
Blandt dem der spiller mindst to gange ugentligt, er mønsteret, at de der ikke har set videoen
tilsyneladende, angiver flere forskellige typer af spil end dem, der har set videoen. Denne
forskel er imidlertid ikke statistisk signifikant, hvilket bl.a. skyldes, at der er færre
respondenter og dermed større usikkerhed i gruppen af folk, der spiller mere end to gange
om ugen sammenlignet med dem, der spiller sjældnere.
5
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0006.png
Hvor mange forskellige spil forventer du at spille
den kommende uge?
N=713
1,5
1,0
0,5
0,0
Alle
Spiller mindst to
gange ugentligt
Har set video
Spiller 1-4 gange
månedligt
Har ikke set video
Spiller sjældnere end
månedligt eller aldrig
1,23 1,20
1,32
1,43
1,24
1,12
1,14 1,16
Alt i alt tegnes et billede af, at der ikke er store, generelle forskelle på dem, som har set
reklamen og dem, som ikke har.
De forskelle der er, lader til især at være i gruppen af folk, der spiller 1-4 gange i måneden.
Altså dem som ikke spiller meget ofte, men dog gør det fast og tilbagevendende. Her er der
visse forskelle i besvarelserne blandt dem, som har set reklamen og dem, som ikke har.
Lige præcis denne gruppe lader til at være særligt påvirkelig af reklamerne i forhold til deres
behovsudsættelse, holdninger til pengespil og forventede kommende spil.
Dette passer også med fund i tidligere undersøgelser, der viser, at reklamers effekt er størst
blandt dem, som er på nippet til at udvikle et problematisk forhold til spil. Dvs. ikke dem som
allerede er afhængige af spil eller dem som er har helt styr på deres spil, men snarere dem,
hvor spillets omfang måske er ved at skride lidt for dem.
6
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0007.png
Biometriske målinger
I samarbejde med Psykologisk Institut på Syddansk Universitet blev udført biometriske
målinger af effekten af spilreklamer.
29 deltagere blev i juni 2021 rekrutteret til 3 grupper:
-
-
-
Gruppe 1: Ti deltagere, som ingen erfaring har med online væddemål eller kasino
Gruppe 2: Ti deltagere, som har erfaring med online væddemål eller kasino.
Gruppe 3: Ni deltagere, som har en spilafhængighed, rekrutteret fra Center for
Ludomani
Vi foretog tre biometriske målinger:
-
Elektrodermal aktivitet (EDA):
måling af elektrisk aktivitet i huden. EDA måler
svedproduktion i håndfladen, som er en afledt effekt af arousal-aktiviteten i hjernen.
EDA måles med to elektroder på deltagerens håndflade.
Hjerterytmevariabilitet:
HRV er slag-til-slag variationen i pulsen dvs. variationen i
tidsintervallerne mellem hjerteslagene. HRV måles i millisekunder (ms) via Firstbeat
Bodyguard 2, som påføres med to elektroder under højre kraveben og under venstre
ribben. Hjerterytmevariabiliteten fortæller os om stressniveauet hos den, som testes.
Eyetracking:
Deltagernes øjenbevægelser hen over reklamefilmene måles med
Real Eye gennem computerens webcam.
-
-
Testen blev udført ved, at deltagerne mødte op på Syddansk Universitet, hvor de så tre
reklamefilm for pengespil fra Danske Spil, Unibet eller LeoVegas samt en
kontrolreklame
fra
Arla for at kunne skelne en evt. ”reklameeffekt” fra effekten af at se netop spilreklamer.
Forud for testen blev indledningsvis bedt om at slappe af i fem minutter således, der kunne
foretages en baseline (hvile)-måling.
Resultater
Der var ingen signifikante forskelle på de tre grupper i deres svedproduktion eller
hjerterytmevariabilitet.
Der syntes imidlertid at tegne sig et billede af, at grupperne 1 og 2 reagerede mere på
reklamen fra LeoVegas end de spilafhængige i gruppe 3, men det kan også være udtryk for
statistisk usikkerhed, idet forskellen ikke var statistisk signifikant.
Ved eyetracking var der imidlertid en klar forskel på, hvad grupperne orienterede sig efter.
I reklamerne var der med tekst oplysning om, at man skulle være mindst 18 år, henvisning til
hjælpelinjen Stop Spillet og til selvudelukkelse via ROFUS. Det er imidlertid ikke noget, de
spilafhængige dvæler ved. Deres øjne fokuserer simpelthen på andre dele af reklamen.
Det var konsistent på tværs af reklamer, at de spilafhængige i mindre grad end de to andre
grupper lod til at lade deres øjne dvæle ved denne information.
Det er et interessant fænomen. Måske skyldes det, at de spilafhængige er blevet eksponeret
for så mange reklamer, at de godt ved det står der og hvad der står, at de ikke tænker mere
over det. Men det understreger i hvert fald, at mere information på traditionelle måder nok
næppe er nok, hvis man vil i dialog med denne målgruppe, fordi de i dette tilfælde i hvert fald
end ikke ænser den.
7
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0008.png
Tværgående betragtninger
På tværs af de to eksperimenter kan vi konkludere, at spilreklamer har en effekt, men at vi
kun kan måle den som relativt begrænset.
Vi kan se, at spilafhængige konkret ser andre steder hen på reklamerne, ligesom vi kan se,
at særligt de lavfrekvente spillere påvirkes på forskellige måder af reklamerne. Den helt
umiddelbare forventning om at spille pengespil den kommende uge lader videoen dog til at
påvirke negativt.
Der er imidlertid ikke noget at se på hjerterytme, svedproduktion og en række af
spørgsmålene om lysten til at spille. Det kan tyde på, at reklamerne ikke har så stor effekt.
Det kan også hænge sammen med en svaghed ved vores eksperimentelle analysedesign.
For selvom vi vurderer, at vores resultater her er mere retvisende og valide i vurderingen af
effekten af spilreklamer end tidligere undersøgelser, som udelukkende baserer sig på
spørgeskemaundersøgelser, er der forskel på at svare på en spørgeskemaundersøgelse
eller deltage i et eksperiment på et universitet frem for at sidde med mobilen derhjemme
foran en fodboldkamp.
Det kunne være interessant at komme endnu tættere på spillerne i det øjeblik, de
eksponeres for en spilreklame ”naturligt” med fx biometriske målinger. Det kunne
eksempelvis være en fodboldkamp, hvor man hjemme i sofaen fik målt sin puls eller
hjerterytme på en måde, som man ikke ellers lagde mærke til.
Resultaterne fra vores eksperimenter her peger på, at den direkte effekt af spilreklamer er
begrænset på spillelysten, men vi har samtidig anvist, hvordan man kan foretage endnu
mere nuancerede undersøgelser heraf, som kan være interessante.
8
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0009.png
Illustration af blikretning
Nedenfor ses de aggregerede blikke i eyetrackingen for de tre grupper. I hele LeoVegas-
reklamen står informationsbjælken nede i bunden, som nogle altså bruger mere tid på at
afkode end andre. Jo rødere og større en markering, desto mere intenst bliver der kigget det
pågældende sted i løbet af reklamens 30 sekunder.
Blikretningen i LeoVegas-reklamen for personer uden spilerfaring
Blikretningen i LeoVegas-reklamen for personer med spilerfaring
Blikretningen i LeoVegas-reklamen for personer med spilafhængighed
9
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0010.png
10
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0011.png
Om /KL.7
Ovenstående test af effekten af spilreklamer på spilleadfærden er udført af /KL.7 – en del af
Implement Consulting Group.
/KL.7 har siden 2011 været specialistvirksomhed indenfor adfærdsdesign og -analyse. De er
eksperter i at kortlægge, hvad mennesker
faktisk
gør og ikke ”kun”, hvad de
siger,
de gør.
/KL.7 assisterer virksomheder og myndigheder med strategiske opgaver, hvor
tilvejebringelse af dybe psykologiske indsigter og forståelse for menneskelig adfærd er
afgørende for succes.
Derfor bruger /KL.7 ofte andre metoder end de sædvanlige for at komme så tæt på at kunne
afdække den faktiske adfærd som muligt. I dette tilfælde ses det ved, at spørgeskemaet er
formuleret på en særlig måde og at deltagerne heri er delt i to grupper, hvilket muliggør
målingen af forskellen på de to.
De biometriske målinger foretaget af Syddansk Universitet er eksempler på metoder, hvor
kroppen spontant reagerer, før vi kan efterrationalisere overfor os selv om, hvorfor vi gør
som vi gør. Så også her er en alternativ kilde til viden om den faktiske adfærd.
11
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0012.png
Det anvendte spørgeskema
SPØRGSMÅL 1
Hvor sandsynligt er det, at du vil spille pengespil inden for den næste uge?
Det er meget usandsynligt
Det er usandsynligt
Det er i nogen grad sandsynligt
Det er sandsynligt
Det er meget sandsynligt
SPØRGSMÅL 1A: Til dem der svarer, at det som minimum i nogen grad er sandsynligt
Hvor mange penge tror du, at du vil bruge på spil i den kommende uge?
Skriv et beløb i kr.
SPØRGSMÅL 2
I hvor høj grad har du lyst til at spille pengespil lige nu?
I meget lav grad
I lav grad
I nogen grad
I høj grad
I meget høj grad
SPØRGSMÅL 3
Forestil dig, at du bliver tilbudt nogle penge. Du kan enten få 1.000 kr. nu eller 3.000 kr. om et halvt
år. Hvad vælger du?
1.000 kr. nu
3.000 kr. om et halvt år
SPØRGSMÅL 4
Forestil dig nu, at du får 5.000 kr. Hvordan tror du, at du ville bruge dem?
Jeg ville nok bruge dem alle sammen nu
Jeg ville nok bruge de fleste penge nu og sætte lidt til side
Jeg ville nok bruge ca. halvdelen nu og sætte halvdelen til side
Jeg ville nok bruge lidt nu, men sætte det meste til side
Jeg ville nok sætte det hele til side
SPØRGSMÅL 5
Forestil dig det pengespil du vil spille næste gang (også selvom det er usandsynligt, at du vil spille om
penge). Hvor stor tror du, at din chance er for at få flere penge ud end du spiller for?
Ekstremt lille
Meget lille
12
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0013.png
Lille
Hverken lille eller stor
Stor
Meget stor
Ekstremt stor
SPØRGSMÅL 6
I hvor høj grad er du selv interesseret i pengespil?
I meget lav grad
I lav grad
I nogen grad
I høj grad
I meget høj grad
Der er mange forskellige holdninger til pengespil. De næste spørgsmål handler om dine holdninger til
pengespil.
SPØRGSMÅL 7
I Danmark er det i dag muligt at spille mange forskellige former for pengespil. Hvordan er du
grundlæggende indstillet overfor pengespil?
Meget negativt
Negativt
Hverken negativt eller positivt
Positivt
Meget positivt
SPØRGSMÅL 8
Hvordan er du grundlæggende indstillet overfor reklamer for pengespil?
Meget negativt
Negativt
Hverken negativt eller positivt
Positivt
Meget positivt
SPØRGSMÅL 9
I nogle reklamer for pengespil indgår kendte personligheder som fx skuespillere, komikere eller
sportsstjerner. Hvordan er du indstillet overfor, at der indgår kendte i reklamer for pengespil?
Meget negativt
Negativt
Hverken negativt eller positivt
Positivt
Meget positivt
13
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0014.png
SPØRGSMÅL 10 (til dem der svarer, at det mindst i nogen grad er sandsynligt, at de vil spille
den kommende uge i Spørgsmål 1)
Du svarede tidligere, at du sandsynligvis vil spille pengespil inden for den næste uge. Hvilke
pengespil vil du spille?
Vælg gerne flere, hvis det er aktuelt
i.
ii.
iii.
iv.
v.
vi.
vii.
viii.
ix.
Væddemål på internettet
Væddemål ved en fysisk forhandler, fx kiosk eller supermarked (herunder væddemål på
hestevæddeløb foretaget ved travbanen)
Onlinekasino (herunder onlinebingo og online spilleautomater)
Fysisk kasino (herunder fysiske spilleautomater på kasinoet)
Fysiske spilleautomater i en restaurant, bar eller spillehal
Poker på internettet
Poker på en fysisk lokation (fx et fysisk kasino eller en pokerklub)
Lotterier (herunder skrabelodder) på internettet
Lotterier (herunder skrabelodder) ved en fysisk forhandler, fx kiosk eller supermarked, eller
bingo/banko på en fysisk lokation
SPØRGSMÅL 11A (dem der svarer i på spørgsmål 10)
Du svarede, at du vil spille væddemål på internettet inden for den næste uge. Vælg den/de udbydere,
du regner med at spille hos nedenfor:
Danske Spil (Oddset)
Bet365
Unibet
Betfair
888
Anden
Ved ikke
SPØRGSMÅL 11B (dem der svarer ii på spørgsmål 10)
Du svarede, at du vil spille væddemål hos en fysisk forhandler inden for den næste uge. Vælg den/de
udbydere, du regner med at spille hos nedenfor:
Danske Spil (Oddset)
Cashpoint
Tipwin
BetSpil
25syv
Anden
Ved ikke
SPØRGSMÅL 11C (dem der svarer iii på spørgsmål 10)
Du svarede, at du ville spille onlinekasino inden for den næste uge. Vælg den/de udbydere, du regner
med at spille hos nedenfor:
Danske Spil
Spilnu
Unibet
14
SAU, Alm.del - 2021-22 - Bilag 226: Prævalensundersøgelse af pengespil og pengespilsproblemer i Danmark 2021
2582037_0015.png
Mr Green
Spillehallen
Anden
Ved ikke
15