Skatteudvalget 2020-21
L 106
Offentligt
2303829_0001.png
11. december 2020
J.nr. 2019-11261
Til Folketinget
Skatteudvalget
Vedrørende L 106 - Forslag til Lov om ændring af emballageafgiftsloven, lov om afgifter
af spil, virksomhedsskatteloven og forskellige andre love. (Genindførelse af emballageaf-
gift på pvc-folier, forhøjelse af afgiftssatsen for væddemål og onlinekasino samt afskaf-
felse af skattefordele ved forældrekøb i virksomheds- og kapitalafkastordningerne).
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 19 af 10. december 2020. Spørgsmålet er stillet ef-
ter ønske fra Kim Valentin (V).
Morten Bødskov
/ Jeanette Rose Hansen
L 106 - 2020-21 - Endeligt svar på spørgsmål 19: Spm. om at redegøre for antallet af reklamer på internettet for spillevirksomheder de seneste 5 år, til skatteministeren
2303829_0002.png
Spørgsmål
Vil ministeren
i forlængelse af besvarelsen af samrådsspørgsmål A-D
redegøre for an-
tallet af reklamer på internettet for spillevirksomheder de seneste 5 år? Endvidere bedes
ministeren redegøre for, hvordan reklamer på internettet for spillevirksomheder indgår i
opgørelsen af antallet af reklamer for spillevirksomheder.
Svar
Skatteministeriet har ikke oplysninger om antallet af spilreklamer på internettet.
Spillemyndigheden har på baggrund af oplysninger om markedsføringsomkostningerne
for flere spiludbydere af væddemål og onlinekasino udarbejdet et samlet skøn over mar-
kedsføringsomkostningerne med en række forbehold for disse to spiltyper.
Skønnet omfatter spiludbydernes samlede omkostninger til markedsføring - det vil sige
både reklamer i tv, på internet mv. Jeg kan henvise til mit svar på SAU alm. del
spm. 37
(2018/2019, 2. samling), hvor der kan findes en opgørelse over de samlede markedsfø-
ringsomkostninger for væddemål og onlinekasino i 2016, 2017 og 2018. Idet der er flere
forbehold for skønnet, skal jeg henvise til svaret i sin helhed.
Side 2 af 2