Tak for det. Der er ingen tvivl om, at det, at der har været it-problemer i skattevæsenet, desværre ikke er nyt – »desværre« med udråbstegn efter, kan man roligt sige. Det har været kendt i flere år. Og som jeg har sagt det flere gange, er der eksempelvis redegjort for forløbet omkring både ejendomsvurderingerne og de mulige konsekvenser, der kunne være af implementeringen af de nye boligskatteregler i 2021, i svaret på spm. nr. 36 til Skatteudvalget. Regeringens opgave, da man får oplysningerne om, eller da det står klart, at der er alvorlige problemer på det her område, er selvfølgelig at finde svar på problemerne, men jo også at finde finansieringen af svaret på problemerne.
Det er der intet usædvanligt i. Spørgeren har også været i regering masser af gange, ved jeg, og jeg vil gå ud fra, at han har brugt den her fremgangsmåde før: at pege på problemerne, finde løsningerne, orientere partierne bag aftalen, inden man afholder pressemøde, hvor man lægger konklusionerne frem og kommer med svar på, hvad der skal til. Der bliver fremlagt en ny tidsplan, og der er afsat 1,7 mia. kr. til det her med det ene formål, at vi skal sikre, at trygheden for boligejerne fortsat kan bestå.