Skatteudvalget 2019-20
SAU Alm.del
Offentligt
2159450_0001.png
9. marts 2020
J.nr. 2020 - 2079
Til Folketinget
Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 250 af 18. februar 2020 (alm. del). Spørgsmålet er
stillet efter ønske fra Kathrine Olldag (RV).
Morten Bødskov
/ Julie Lungholt
SAU, Alm.del - 2019-20 - Endeligt svar på spørgsmål 250: Spm. om, hvor man kan henvende sig, hvis en virksomhed eller borger får kendskab til, at der snydes med momsen i forbindelse med grænseoverskridende e-handel, til skatteministeren
2159450_0002.png
Spørgsmål
Hvis en virksomhed eller borger får kendskab til, at der snydes med momsen i forbin-
delse med grænseoverskridende e-handel, hvor kan de så henvende sig i dag med deres
viden? Vil ministeren sikre, at de fremadrettet kan henvende sig til det nye skattecenter
med deres dokumentation?
Svar
Regeringen har som målsætning at åbne otte nye skattecentre og ansætte 1.000 ekstra
medarbejdere i skatteforvaltningen frem mod 2023 til at styrke skattekontrollen generelt.
Det er endnu for tidligt at sige noget om, hvilke opgaver de nye medarbejdere præcist skal
løse.
Jeg henholder mig desuden til nedenstående, som jeg har fået oplyst af Skattestyrelsen:
”Virksomheder
og borgere, som får kendskab til, at der snydes med momsen i forbin-
delse med grænseoverskridende e-handel, kan henvende sig til Skattestyrelsen på følgende
måder:
-
-
-
-
Der kan tages telefonisk kontakt til Kundecenteret på 72221818, der kan tage
imod anmeldelsen.
Elektronisk anmeldelse kan ske på
www.skat.dk.
Via almindelig post.
Ved personligt fremmøde, hvilket dog kræver forudgående kontakt enten via
ordningen om tidsbestilling eller via telefonisk kontakt til Kundecenteret.”
Side 2 af 2