Sundheds- og Ældreudvalget
Christiansborg
Ministeren
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Tlf.: 33 92 50 00
www.stukuvm.dk
CVR-nr.: 29634750
Svar på spørgsmål 995 (Alm. del):
I brev af 16. maj 2018 har udvalget efter ønske fra Jacob Jensen (V) stil-
let mig følgende spørgsmål:
Spørgsmål 995:
Med henvisning til ”Rammeaftale om levering af høretekniske hjælpe-
midler" bedes ministeren redegøre for følgende:
- Hvordan er udbuddet sammensat i forhold til at sikre den ønske-
de faglige kvalitet i opgaveløsningen?
- Hvordan er de enkelte kvalitetskriterier defineret i forhold til at
sikre kvalitet i opgaveløsningen?
- Hvordan vurderes kontrahentens fagtekniske niveau?
- Hvordan følges op på kvaliteten i kontrahentens løsning af opga-
ven?
Svar:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (styrelsen) administrerer special-
pædagogiske støtteordninger, herunder støtte i form af høretekniske
hjælpemidler til elever med høretab, på frie grundskoler, frie kostskoler,
ungdomsuddannelser, videregående uddannelser og arbejdsmarkedsud-
dannelser.
Styrelsen har gennemført udbud om levering af høretekniske hjælpemid-
ler og indgået
”Rammeaftale om levering af høretekniske hjælpemidler”
med virkning fra den 1. februar 2017. Rammeaftalen, med kravspecifika-
tionen som bilag, er vedlagt til nærmere orientering.
Hvordan er udbuddet sammensat i forhold til at sikre den ønskede faglige kvalitet i
opgaveløsningen?
Styrelsen har oplyst, at styrelsen sammensatte udbuddet, så tilbuddene
blev vurderet ud fra tildelingskriteriet
”bedste
forhold mellem pris og
kvalitet”. Styrelsen
lagde følgende underkriterier til grund:
Pris: vægtede 25 %
11. juni 2018
Sagsnr.:18/06882