Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 19

Vil ministeren eventuelt med bidrag fra andre relevante ministerier og med udgangspunkt i artiklen ’Systemet svigter familier til børn med autisme og adhd’, kristeligt-dagblad.dk, den 23. maj 2017 redegøre for, om der er planer om at gennemgå lovgivning og praksis på dette område med henblik på at sikre bedre rettigheder for forældre til børn med autisme og adhd? Særligt bedes ministeren redegøre for, om der skal iværksætte indsatser, som sikrer stærkere koordinering mellem sundheds- social- og undervisningsområdet, og om der er planer for at indføre en model for forløbsansvarlige fagpersoner, så forældrene ikke selv skal agere projektledere og forløbsansvarlige i sager, hvor deres børn er afhængige af hjælp fra systemet til behandling og skolegang? (https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/systemet-svigter-familier-til-boern-med-autisme-og-adhd)
Dato: 13-10-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: undervisning til unge med særlige behov
Dokumentdato: 08-11-2017
Modtaget: 08-11-2017
Omdelt: 08-11-2017

UNU alm. del - svar på spm. 19 om at gennemgå lovgivning og praksis med henblik på at sikre bedre rettigheder for forældre til børn med autisme og adhd, fra børne- og socialministeren

UNU alm. del - svar på spm. 19 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 13-10-2017
Modtaget: 13-10-2017
Omdelt: 13-10-2017

Spm. om at gennemgå lovgivning og praksis med henblik på at sikre bedre rettigheder for forældre til børn med autisme og adhd, til børne- og socialministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version