Skatteudvalget 2017-18
SAU Alm.del Bilag 97
Offentligt
Vedrørende spillefirmaer`s snyd, her VeraJohn.dk
Jeg sender her mail som siger noget om bedraget som foregår på spillemarkedet.
Mail sendt til veraJohn 06-01-18:
Det er ved gud et ejendommeligt plat firma i driver her.
Det er for mig aldeles tydeligt, at i forsøger at udnytte loven, således i den passer i jeres kram.
Eller rettere: at dreje loven.
Efter at jeg oprettede en konto hos veraJohn, som jeg blev anbefalet af en veninde,
er jeg blevet rystet igen og igen.
Jeg oprettede mig som kunde den 30-12-17 og indbetalte 1000 kr.
Jeg havde den 30-12 - 31-12-17 mere end 50.000 stående på min konto, klar til udbetaling.
Men det har vist sig at være aldeles umuligt at få bare 100 kr udbetalt hos jer.
og hvorfor afviser i at udbetale mere end 20.000?
1. Hvordan kan man holde butikken åben og så lukke kundeservice i weekender og
helligdage??? det er jo absurt. Det er her de fleste mennesker spiller..
2. I henhold til Bekendtgørelse om onlinekasino, skal man verificere kontoen inden 30 dage.
Men KUN hvis der er i tvivl om kunden informationer.
3.
Stk. 4.
Tilladelsesindehaver skal indhente oplysning om kundens identitet, herunder navn, adresse
og CPR-nr., eller anden lignende oplysning, hvis den pågældende ikke har et CPR-nr. De indhentede
oplysninger skal bekræftes ved fornøden dokumentation. Omfanget af dokumentationen skal fastlægges
ud fra en risikovurdering, således at tilladelsesindehaver er sikker på, at kunden er den person, som
kunden udgiver sig for at være.
Stk. 5.
Tilladelsesindehaver skal betinge registreringen som kunde af, at kunden udelukkende må handle
på egne vegne.
Stk. 6.
Hvis der er tvivl om, hvorvidt tidligere indhentede oplysninger om kundens identitet er
tilstrækkelige, skal der kræves ny legitimation.
§ 3.
Legitimationsproceduren skal afsluttes i forbindelse med tilladelsesindehavers etablering af
kundeforholdet og senest inden udførelse af den første indbetaling, jf. dog § 6.
4. Eftersom jeg har oprettet mig med cpr. nummer og NEM ID, har i ikke nogen grund til at
tvivle på mine informationer. I er med andre ord, ikke i god tro og udnytter loven om
hvidvaskning.
Jeg er yderst utilfreds med jeres behandling og ser den udelukkende som et forsøg på at få spilleren
til at bruge alle pengene og undgå at udbetale penge.
Desuden , som eksempel på ovennævnte, er min konto nu idag, en UGE efter, STADIG ikke blevet
verificeret på trods af at jeg har indsendt dokumentation, som består i at sende billeder af mit
kreditkort????? ( et krav som jeg finder aldeles forkert. )
Jeg vil nu henvende mig til spilmyndighederne og forbrugerstyrelsen for at få mine penge og
forsøge at stoppe dette bedrag. endelig vil jeg sende dette brev til folketingsmedlemmer som sidder
i det rette udvalg.
/Mogens Troen