Beskæftigelsesudvalget 2017-18
BEU Alm.del Bilag 63
Offentligt
1820049_0001.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tilsynsområde 1: Effektiv administration
Tabel 1: Samlede sagsomkostninger og enhedsomkostninger
Formålet med tabellen er at vise sammensætningen af de samlede omkostninger og gennemsnitlige sagsomkostninger på de områder, Udbetaling Danmark
administrerer, fordelt på hovedaktiviteter og administrative hovedområder.
A. Antal
sager i
året
(unikke
CPR.nr.)
B. Driftsomkostninger (mio. kr.)
IT-administra-
tionsbidrag
inkl.
afskrivninger
Kundedrifts- på IT-
Afdrag på
1)
omkostninger investeringer andre lån
C.
Kommu-
nale IT-
licenser,
2)
mio. kr.
Driftsomkost
ninger i alt
D. Offentli-
ge omk. i
alt (B+C),
mio. kr.
E. Enheds-
omkostninger,
3)
kr. pr. år
Koncern-
fordelte
fællesom-
kostninger
Aktivitetsbaserede opgaver
Barselsdagpenge
Boligstøtte
Særlig støtte/loftberegning
Familieydelser
Social pension
International pension
Fleksydelse
Delpension, efterlevelses- og begravelseshjælp
1. Aktivitetsbaserede opgaver i alt
Administrative opgaver
Vandrende arbejdstagere
International sygesikring
Dataenheden/Helhedsorienteret kontrol
(HOK)
Statslige finansielle ord.
1)
Andre projekt-/etableringsomk.
2. Administrative opgaver i alt
3: Samlet virksomhed (1+2)
1) Tilbagebetaling af SU-lån, tjenestemandspensioner, sygedagpengeforsikring og administration af en række statslige tilskud, lån og garantier.
2) Kommunale IT-licenser omfatter kommunernes licensbetalinger til eksterne leverandører vedrørende fag- og støttesystemer, der anvendes på UDKs områder.
3) Enhedsomkostningerne defineres som de samlede offentlige omkostninger (kolonne D) delt med antallet af sager i løbet af året (A).
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0002.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0003.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tabel 2: Flerårig oversigt over enhedsomkostninger
Formålet med tabellen at vise udviklingen over tid i de gennemsnitlige sagsomkostninger (svarende til tallene i kolonne E i tabel 1 ovenfor) på de områder, Udbetaling
Danmark administrerer.
Regnskabstal
2014
2015
Budget(overslag)
2018 (BO1)
2019 (BO2)
Sagsomkostninger (kr. pr. sag, årets priser)
Barselsdagpenge
Boligstøtte
Særlig støtte & loftet
Familieydelser
Pension
International pension
Fleksydelse
Delpension, efterlevelses- og begravelseshjælp
Sagsomkostninger i alt (kr. pr. sag)
2013
2016
2017 (B)
2020 (BO3)
Tabel 3. Flerårig oversigt over samlede udgifter vedr. IT-understøttelse
Formålet med tabellen er at vise udviklingen over tid i de samlede offentlige omkostningerne ved IT-understøttelsen af administrationen af Udbetaling Danmark.
Mio.kr.
IT-administrationsbidrag inkl. afskrivninger på IT-
investeringer
Kommunale IT-licenser
Samlet udgift til IT-licenser
1) Kommunale IT-licenser omfatter kommunernes licensbetalinger til eksterne leverandører vedrørende fag - og støttesystemer, der anvendes på UDKs områder.
1)
2013
2014
2015
2016
2017 (B)
2018 (BO1)
2019 (BO2)
2020 (BO3)
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0004.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tilsynsområde 2: Retssikkerhed
1. Overblik
Tabel 1.1: Gennemsnitlige sagsbehandlingstider
overblik over ansøgningssager
Tabellens formål er at give et samlet overblik over sagsbehandlingstiderne for afsluttede ansøgningssager på alle centrale ydelsesområder i Udbetaling Danmark.
2016
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
1)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
2)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
Varmetillæg
3)
ISS
Art 13
4)
ISS
Øvrige
I alt
Antal sager i
alt i 2016
1.kvt.
2. kvt.
3. kvt.
4. kvt.
Gennemsnit
2016
Fastsat
frist
-
1)
Barsel - øvrige
dækker over sager om barsel ved adoption, fravær under graviditet (pga. graviditetsbetinget sygdom) og alvorligt syge børn.
2)
Underholdsbidrag
dækker over sager om varigt børnebidrag, ægtefællebidrag (ikke forskudsvis), fødselsbidrag, konfirmationsbidrag og uddannelsesbidrag til 23 år.
3)
ISS - Art 13
dækker over sager om lovvalg efter artikel 13 i forordning (EF) nr. 883/2004, vedr. lovvalg ved beskæftigelse på to eller flere EU-medlemsstaters område.
4)
ISS - Øvrige
dækker over sager vedr. artikel 11 (lovvalgsafgørelser hvor borgeren har ét arbejdsland og ét bopælsland), artikel 12 (lovvalg ved midlertidig beskæftigelse i en anden medlemsstat) og artikel 16 (undtagelser fra
artikel 11-15) og konventioner med øvrige lande. Sagsbehandlingsfristen er 7 uger for afgørelser efter artikel 11, 16 og konventionerne, mens fristen er 3 uger for afgørelser efter artikel 12. Da der er tale om varierende frister
a gives ed e streg u der kolo e ”Fastsat frist”.
Tabel 1.2: Sagsbehandlingstid
overblik over andel ansøgningssager til tiden
Tabellen giver et samlet overblik over andelen af sager, som er afsluttet inden for den fastsatte sagsbehandlingsfrist på alle centrale ydelsesområder i Udbetaling
Danmark i pågældende kvartal.
1)
2016
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
1)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
2)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
Varmetillæg
3)
ISS
Art 13
4)
ISS
Øvrige
Antal sager i
alt i 2016
1.kvt.
2. kvt.
3. kvt.
4. kvt.
Gennemsnit
2016 (i pct.)
Fastsat
frist
-
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0005.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
I alt
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0006.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
2. Borgerens perspektiv
Tabel 2.1: Svartid til borger
inden for fristen
2016
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
1)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
2)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
Varmetillæg
3)
ISS
Art 13
4)
ISS
Øvrige
I alt
Antal sager i alt til
tiden i 2016
Tabellen giver et overblik over hvor længe borgeren venter (i antal uger) på at få afgjort sin sag
i de tilfælde, hvor sagen afsluttes inden for den fastsatte frist.
1.kvt.
2. kvt.
3. kvt.
4. kvt.
Gennemsnit
2016
Fastsat
frist
-
1)
Barsel - øvrige
dækker over sager om barsel ved adoption, fravær under graviditet (pga. graviditetsbetinget sygdom) og alvorligt syge børn.
2)
Underholdsbidrag
dækker over sager om varigt børnebidrag, ægtefællebidrag (ikke forskudsvis), fødselsbidrag, konfirmationsbidrag og uddannelsesbidrag til 23 år
3)
ISS - Art 13
dækker over sager om lovvalg efter hovedreglen i artikel 13 i forordning (EF) nr. 883/2004, vedr. lovvalg ved beskæftigelse på to eller flere EU-medlemsstaters område.
4)
ISS - Øvrige
dækker over sager vedr. artikel 11 (lovvalgsafgørelser hvor borgeren har ét arbejdsland og ét bopælsland), artikel 12 (lovvalg ved midlertidig beskæftigelse i en anden medlemsstat) og artikel 16 (undtagelser fra
artikel 11-15) og konventioner med øvrige lande. Sagsbehandlingsfristen er 7 uger for afgørelser efter artikel 11, 16 og konventionerne, mens fristen er 3 uger for afgørelser efter artikel 12. Da der er tale om varierende frister
a gives ed e streg u der kolo e ”Fastsat frist”.
Tabel 2.2: Svartid til borger - fristoverskridelse
Tabellen giver et overblik over hvor længe (i antal uger) borgeren må vente på at få afgjort sin sag
i de tilfælde, hvor sagen
ikke
afsluttes inden for den fastsatte frist
i pågældende kvartal.
2016
Antal sager i alt
med
fristoverskridelse i
2016
1.kvt.
2. kvt.
3. kvt.
4. kvt.
Gennemsnit
2016
Fastsat
frist
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
1)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
2)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
Varmetillæg
3)
ISS
Art 13
4)
ISS
Øvrige
-
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0007.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
I alt
3. Klagesager
Tabel 3.1: Klagesager
andel klagesager, hvor borger får medhold
Tabellen giver et overblik over andelen af klagesager, hvor Udbetaling Danmarks genvurdering giver borgeren medhold.
1)
Andelen angives som
remonstrationsprocenten for de centrale sagsbehandlingsområder.
2016
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
2)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
3)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
)
Varmetillæg
4)
ISS
Art. 13
5)
ISS
Øvrige
Antal sager i alt i 2016
Antal klagesager i alt
Remonstrationsprocent
I alt
1) I opgørelsen medtages alene sager, som ændres uden, at der er kommet nye oplysninger i sagen, siden afgørelsen blev truffet.
2)
Barsel - øvrige
dækker over sager om barsel ved adoption, fravær under graviditet (pga. graviditetsbetinget sygdom) og alvorligt syge børn.
3) Underholdsbidrag dækker over sager om varigt børnebidrag, ægtefællebidrag (ikke forskudsvis), fødselsbidrag, konfirmationsbidrag og uddannelsesbidrag til 23 år
4) ISS -
Art 13
dækker over sager om lovvalg efter artikel 13 i forordning (EF) nr. 883/2004, vedr. lovvalg ved beskæftigelse på to eller flere EU-medlemsstaters område.
5) ISS -
Øvrige
dækker over sager vedr. artikel 11 (lovvalgsafgørelser hvor borgeren har ét arbejdsland og ét bopælsland), artikel 12 (lovvalg ved midlertidig beskæftigelse i en anden medlemsstat) og artikel16 (undtagelser fra
artikel 11-15) og konventioner med øvrige lande.
Tabel 3.2: Klagesager
svartid
Tabellen giver et overblik over, andelen af klagesager, hvor genvurderingsfristen på 4 uger overholdes samt hvor lang tid borgerne venter på en genvurdering i de
tilfælde, hvor 4 ugers fristen ikke overholdes.
1)
2016
Antal sager i
alt i 2016
Antal
klagesager i
alt
Andel sager (pct.),
hvor
genvurderingsfristen
overholdes
Gennemsnitlig sagsbehandlingstid
(antal uger) i sager, hvor
genvurderingsfristen
ikke
1
overholdes
Barselsdagpenge
Virksomhedsrefusion
2)
Barsel - øvrige
Boligstøtte
Ordinært og ekstra børnetilskud
3)
Underholdsbidrag
Særligt sundhedskort
Folkepension
)
Varmetillæg
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0008.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
ISS
Art. 13
5)
ISS
Øvrige
I alt
4)
Tilsynsområde 4: Kontrol
1. Overblik over kontrolindsatsen på Udbetaling Danmarks egne ydelser
Tabel 1.1: Effektiv kontrol i ansøgningsforløb
Formålet med tabellen er at belyse kontrolindsatsen i ansøgningsfasen (kontroltrin 1) på væsentlige sagsområder. Tabellen kan give input til fortsat udvikling og
forbedring af ansøgningsforløbet via f.eks. bedre vejledning.
2016
Antal
ansøgninger
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Heraf uoplyst
Familieydelser
Heraf børne- og
ægtefællebidrag
1
1
Antal afslag
Andel afslag
Provenu for
året
(mio kr.)
2
Gennemsnitligt
provenu pr.
afslag (kr.)
2
Heraf børne- og ungeydelse
Heraf børnetilskud
Pension
Heraf folkepension
Heraf førtidspension
Heraf varmetillæg
Heraf ældrecheck
Barselsdagpenge
Total
1
1
1) Udbetaling Danmark udbetaler ydelser på en række områder, hvor der ikke i dag foretages systematisk opsamling på kontrolsager. Data vil tilgå efterhånden som de bliver tilgængelige. Kilde: Udbetaling Danmark,
Ankestyrelsen, Danmarks Statistik, KMD, lovmodellens datagrundlag og egne beregninger.
2) Værdiansættelsen sker efter den gennemsnitlige månedlige sats for ydelsen. Provenu opgøres således som satsen x12.
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0009.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tabel 1.2: Effektiv kontrol i løbende sager
Formålet med tabellen er at sætte fokus på omfanget af fejl/snyd i løbende sager (kontroltrin 2 og 3). Tabellen viser kontrolresultater for alle Udbetaling Danmarks
kontrolkanaler, herunder registersamkøring.
OBS: I Udbetaling Danmarks administrationssystem er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at adskille automatiske genberegninger på boligydelse, boligsikring, folkepension og førtidspension fra reelle kontrolsager.
Udbetaling Danmarks revisor har påpeget problemet i både 2015 og 2016, og Udbetaling Danmark vil arbejde på en løsning, således at der kan etableres et billede af kontrolindsatsen i løbende sager. Tabellen kan således
forventes udfyldt fremover.
2016
Antal løbende
sager
Antal stop og
ændringer
Andel stop og
ændringer
Provenu for
året (mio kr.)
1
Gennemsnitligt
provenu pr.
stop/ændring
(kr.)
1
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Familieydelser
Heraf børne- og
ægtefællebidrag
Heraf børne- og ungeydelse
Heraf børnetilskud
Pension
Heraf folkepension
Heraf førtidspension
Heraf varmetillæg
Heraf ældrecheck
Barselsdagpenge
Total
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0010.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
1) Besparelsen opgøres med udgangspunkt i den gennemsnitlige månedlige sats for ydelsen. Metoden for opgørelse af besparelsesprovenuet i forbindelse med kontrol i løbende sager skal aftales nærmere.
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0011.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tabel 1.3: Udviklingen i det samlede kontrolprovenu fra 2015 til 2016
Formålet med tabellen er at opgøre det samlede kontrolprovenu og udviklingen i provenuet på de forskellige ydelsesområder.
2016
Provenu
kontroltrin
1
2015
(mio. kr.)
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Heraf uoplyst
Familieydelser
Heraf børne- og
ægtefællebidrag
Heraf børne- og ungeydelse
Heraf børnetilskud
Pension
Folkepension
Førtidspension
Varmetillæg
Ældrecheck
Barselsdagpenge
Total
Data fra
tabel 1.1
Data fra
tabel 1.2
Provenu
kontroltrin
1
2016
(mio. kr.)
Provenu
kontroltrin
2-3
2015
(mio. kr.)
Provenu
kontroltrin
2-3
2016
(mio. kr.)
Samlet
provenu
2015
(mio. kr.)
Samlet
provenu
2016
(mio. kr.)
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0012.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
2. Overblik over anvendelsen og resultaterne af Den Fælles Dataenheds leverancer
Tabel . : ”Udtrækshitrate ”-
Udbetaling Danmarks og kommunernes anvendelse af dataenhedens leverancer
Formålet med tabellen er at belyse anvendelsen af dataenhedens leverancer på forskellige ydelsesområder i perioden (2016). Tabellen belyser samarbejdet om
brugen af dataenhedens leverancer og kan give input til forbedring af kriterier.
2016
Antal sager leveret
af dataenheden
Total Udbetaling Danmark
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Familieydelser
Udbetaling Danmark/HOK
Antal udtrukne
sager til kontrol
Oprettede
kontrolsager
Udtrækshitrate
1
Heraf børne- og
ægtefællebidrag
Heraf børne- og
ungeydelse
Heraf børnetilskud
Pension
Heraf folkepension
Heraf førtidspension
Heraf varmetillæg
Heraf ældrecheck
Barselsdagpenge
Total kommuner
3
Kommuner
Kontanthjælp
Sygedagpenge
Økonomisk friplads
Total
1) Udtrækshitraten opgøres som andel oprettede kontrolsager i forhold til antal sager leveret af dataenheden.
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0013.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tabel . : ”Prove u-hitrate” for afsluttede ko trolsager i Udbetali g Da
ark og ko
u er e
Formålet med tabellen er at belyse provenuet for de afsluttede kontrolsager i Udbetaling Danmark og kommunerne i perioden (2016). Oversigten kan give input til
forbedring af kriterier. En del af sagerne kan være oprettet i tidligere år, men på grund af sagsbehandlingstid er de afsluttet i indeværende periode.
2016
Sager afsluttet
efter
kontrolarbejde
Total Udbetaling Danmark
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Familieydelser
Udbetaling Danmark/HOK
-
Sager med
provenu
Andel afgjorte
sager med
provenu
(hitrate)
Provenu i
afgjorte sager
(mio. kr.)
Gns. provenu i
afgjorte sager
(kr.)
-
-
-
-
Heraf børne- og
ægtefællebidrag
Heraf børne- og
ungeydelse
Heraf børnetilskud
Pension
Heraf folkepension
Heraf førtidspension
Heraf varmetillæg
Heraf ældrecheck
Barselsdagpenge
Total kommuner
Kommuner
Kontanthjælp
Sygedagpenge
Økonomisk friplads
Total
1) Sager afsluttet på tværs af Udbetaling Danmarks ydelser. Der vil i 2017 være mulighed for opsplitning af data.
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0014.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Tabel 2.3: Effekten af den registerbaserede kontrolindsats
Tabellen belyser det samlede kontrolresultat i forhold til antal ydelsesmodtagere og i forhold til de samlede udbetalte ydelser.
2016
Samlede
offentlige
udgifter
(mio. kr.)
Total Udbetaling Danmark
Boligstøtte
Heraf boligsikring
Heraf boligydelse
Familieydelser
Heraf børne- og
Udbetaling Danmark/HOK
Antal
ydelsesmod
tagere
1
Antal
afgjorte
sager med
provenu
Andel
afgjorte
sager med
provenu
2
Samlet
provenu i
afgjorte
sager (mio.
kr.)
Provenu
ifht. De
samlede
udbetalte
ydelser
3
ægtefællebidrag
Heraf børne- og
ungeydelse
4
Heraf børnetilskud
Pension
Heraf folkepension
Heraf førtidspension
Heraf varmetillæg
Heraf ældrecheck
Barselsdagpenge
Total kommuner
Kommuner
Kontanthjælp
5
Sygedagpenge
Økonomisk friplads
Total
1) Antal ydelsessager opgøres som berørte personer/unikke cpr-numre i perioden. Kilde er jobindsats.dk, Danmarks Statistik , Udbetaling Danmarks fagsystemer, statsregnskabet, KMD, lovmodellens datagrundlag, Børne- og
Socialministeriet og egne beregninger.
2) Andel opgjort i forhold til det samlede antal ydelsesmodtagere
3) Andel opgjort i forhold til de samlede offentlige udgifter
4) Det indsatte foreløbige beløb er nettoudgiften, dvs. udbetalinger fratrukket tilbagebetalinger. Der er derfor ikke tilknyttet et aktivitetstal.
5) Omfatter kontant- og uddannelseshjælpsmodtagere
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0015.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0016.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016
Figur 2.4 Kommunal spredning i anvendelsen af dataenhedens leverancer
Figuren viser spredningen i kommunernes anvendelse af listerne fra Den Fælles Dataenhed på tværs af ydelser, dvs. kontanthjælp, sygedagpenge og økonomisk
friplads. X-aksen viser den enkelte kommune. Y-aksen viser 1) andelen af sager fra dataenhedens bestillingsliste, som kommunerne har kigget på og valgt at arbejde
videre med, dvs. at kommunen har valgt at overføre sager
fra datae hede til e ”ko
u al prioriteri gsliste” blå søjle 2 hvor stor e a del af sager e ko
u e
opretter som egentlige kontrolsager (gul søjle). Tre kommuner har ikke trukket sager fra bestillingslisten og er derfor ikke med i oversigten. Figuren belyser det
kommunefordelte potentiale for øget brug af listerne og øget samarbejde med dataenheden.
Andel oprettede kontrolsager ift. udstillede sager
Andel sager trukket ift. udstillede sager
100%
90%
80%
70%
60%
50%
40%
30%
20%
10%
0%
1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23 25 27 29 31 33 35 37 39 41 43 45 47 49 51 53 55 57 59 61 63 65 67 69 71 73 75 77 79 81 83 85 87 89 91 93 95 97
[Der ønskes en leverance med indsatte kommunenavne samt N for hver kommune, hvor N er antal sager, som dataenheden har udstillet. Figuren skal omfatte alle kommuner]
BEU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 63: Beskæftigelsesministerens tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark, fra beskæftigelsesministeren
1820049_0017.png
Bilag 1 til tilsynsbrev til bestyrelsen for Udbetaling Danmark 2017 vedrørende 2016