Transport- og Bygningsudvalget 2015-16
TRU Alm.del Bilag 398
Offentligt
1670117_0001.png
Rapport Svendborgbanen
Transport- og Bygningsministeriet
Rettidighed på Svendborgbanen- opfølgende rapport hver 14. dag
Følgende grafer viser udviklingen i rettidigheden på strækningen fra jan 2015
til og med 30. april 2016:
Direktions-
sekretariatet
2. maj 2016
DSB
Telegade 2
2630 Taastrup
CVR 25 05 00 53
Direkte 24683289
[email protected]
www.dsb.dk
Rettidigheden har oplevet et dyk i efteråret 2015 og et mindre fald i januar 2016.
I februar og marts har rettidigheden været stigende og lå et godt stykke over
kontraktkravet. I perioden fra 29. marts til 8. april var IC4 midlertidigt indsat på
Svendborgbanen. Efter, at IC3 er vendt tilbage til strækningen, er billedet –
undtaget enkelte undtagelser – at der har været målopfyldelse både i forhold til
kunde- og operatørrettidighed.
TRU, Alm.del - 2015-16 - Bilag 398: Rettidighedsrapporter for Svendborgbanen, fra transport- og bygningsministeren
1670117_0002.png
Svendborgbanen
Rapportindhold
Tabellen viser rettidighed, kunderettid, operatørrettid, operatørmaterielrettidighed samt antallet af delaflyste tog i Stenstrup mod Svendborg. Rettidigheder er beregnet
iht kontrakt med TBM.
Kontrakthenvisning
Ekstraordinær rapport
Dato
Kunderettid
259
Operatør-
rettid
259
Operatør-
materiel-
rettid
259
Antal
aflyste tog
Andel
Antal del- Hovedårsag
delaflyste aflysninger i
tog (heraf)
Stenstrup
mod
Svendborg
Forklaring
Mål
01-03-2016
02-03-2016
03-03-2016
04-03-2016
05-03-2016
06-03-2016
07-03-2016
08-03-2016
09-03-2016
10-03-2016
11-03-2016
12-03-2016
13-03-2016
14-03-2016
15-03-2016
16-03-2016
17-03-2016
18-03-2016
19-03-2016
20-03-2016
21-03-2016
22-03-2016
23-03-2016
24-03-2016
25-03-2016
26-03-2016
27-03-2016
28-03-2016
29-03-2016
30-03-2016
31-03-2016
01-04-2016
81,8
93,4
88,8
93,3
97,4
96,9
98,4
99,5
93,0
98,4
100,0
99,3
93,3
86,9
96,8
92,1
93,4
93,0
97,7
100,0
98,1
100,0
95,0
97,8
100,0
100,0
99,4
100,0
99,1
85,6
93,5
97,0
92,5
67,2
93,8
92,2
100,0
97,0
100,0
96,5
98,1
98,8
96,4
100,0
100,0
98,2
93,7
89,1
97,6
97,6
100,0
94,6
96,4
100,0
99,1
100,0
99,1
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
93,1
96,4
97,6
100,0
90,7
98,9
79,5
73,8
97,6
87,5
83,5
79,0
99,1
97,0
100,0
97,0
91,9
100,0
90,4
98,1
100,0
94,0
94,0
98,8
96,2
100,0
98,1
97,5
100,0
96,4
91,7
94,0
98,6
96,7
100,0
100,0
100,0
96,5
98,1
98,8
97,1
100,0
100,0
100,0
94,4
90,9
97,6
100,0
100,0
97,6
99,3
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
100,0
98,7
100,0
97,6
100,0
94,0
100,0
89,2
98,8
100,0
93,8
95,9
79,0
99,1
100,0
100,0
97,6
91,9
100,0
94,5
100,0
100,0
97,6
94,6
98,8
96,2
100,0
100,0
100,0
100,0
96,4
99,4
98,8
99,3
3
6
6
7
10
2
2
2
6
4
1
2
1
2
6
2
3
2
5
2
DSB
Passagerforhold, materielforhold samt trafikken afviklet efter
disponeringsplan for genopretning af trafikken. Ifm. med genopretning var
det nødvendigt at aflyse tog.
Sporarbejde
1
1
1
1
1
DSB/Bane
DSB
DSB
DSB
DSB
Blandede forhold togsæt, passager og driftsdisponeringer.
Delaflyst i Stenstrup pga sikringsfejl i overkørsel.
Driftsdiponeringer. IC4 aflyst pga fejl på kobling, ingen erstatningsmateriel
indsat.
Materielforhold
Nedbrud på IC4, som først blev fjernet fra banen den 9.4.
Den 10.4. var der materielfejl på IC3, som skabte en lille forsinkelse
1
Banedanmark
DSB
Banedanmark
DSB
Aflyst pg sporets tilstand (LA forhold)
Materielforhold MQ
Materielforhold MQ samt veterantog
2
9
2
2
2
2
1
1
DSB
Banedanmark
Personalemangel
Stenstrup pga fjernstyringsproblemer. Passagerer henvises til togbus.
4
10
2
2
6
2
2
1
DSB
DSB
Materielforhold
Materielforhold
Materielforhold årsag til aflysning
2
Materielforhold årsag til aflysninger
3
DSB
Drift og materielforhold IC4.
IC4 kortvarrigt tilbage på svendborgbanen indtil 8. april. IC3 skal bruges
andetsteds pga sporarbejde.
3
2
13
1
1
DSB
DSB/Bane
02-04-2016
03-04-2016
04-04-2016
05-04-2016
06-04-2016
07-04-2016
08-04-2016
09-04-2016
10-04-2016
11-04-2016
12-04-2016
13-04-2016
14-04-2016
15-04-2016
16-04-2016
17-04-2016
18-04-2016
19-04-2016
20-04-2016
21-04-2016
22-04-2016
23-04-2016
24-04-2016
25-04-2016
26-04-2016
27-04-2016
28-04-2016
29-04-2016
30-04-2016
Blandede forhold togsæt, passager og driftsdisponeringer
IC4 kørte med nedsat trækkraft samt signalfejl ml. Årslev og Ringe, som
gjorde at det nødvendigt med ændret driftsdisponering. Driftsdisponering
betyder ændring af materielindsættelse for at genoprette driften i tilfælde af
driftuorden.
94,1
72,1
72,2
99,3
88,2
86,4
72,9
99,0
90,3
98,0
90,3
90,3
85,6
86,0
97,9
100,0
85,5
80,2
99,3
98,1
92,0
98,4
78,6
99,0
97,1
85,1
92,7
79,6
1
DSB/Bane
DSB/Bane
Materielforhold, sporets tilstand (LA) og disponering i trafikken.
Materielforhold, sikringsanlæg og trafikafvikling
Ekterne
DSB/Bane
Aflysninger pga polititilkald
Passagerforhold og sikringsanlæg.
Aflysning i Stenstrup pga fejl på sikringsanlæg.
Bane
Side 2/2