Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
S 21
Offentligt
1407580_0001.png
10. oktober 2014
J.nr. 14-4436077
Til Folketingets Lovsekretariat
Hermed sendes svar på spørgsmål S 21 af 7. oktober 2014, indleveret af Jan E. Jørgensen
(V).
Benny Engelbrecht
/ Lene Skov Henningsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1407580_0002.png
Spørgsmål
Vil ministeren bekræfte, at han er enig i den tidligere skatteministers vurdering af, at ”en
lavere gennemsigtighed (som følge af færre tilbudsaviser) vil kunne medføre højere for-
brugerpriser”, og dermed oplyse, hvorvidt han er enig i, at tilbudsaviser kan føre til pris-
gennemsigtighed og derved lavere forbrugerpriser?
Svar
I dag har forbrugerne forskellige muligheder for at få oplysninger om virksomhedernes
produkter og udvalg, heriblandt tilbudsaviser, internet og smartphones.
Informationsniveauet om fx detailhandlens produkter skønnes derfor ikke væsentlig på-
virket af indførelsen af reklameafgiften.
Side 2 af 2