Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del
Offentligt
1427493_0001.png
28. november 2014
J.nr. 14-4915064
Til Folketinget – Skatteudvalget
Hermed sendes svar på spørgsmål nr. 132 af 10. november 2014 (alm. del). Spørgsmålet
er stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Benny Engelbrecht
/ Lene Skov Henningsen
PDF to HTML - Convert PDF files to HTML files
1427493_0002.png
Spørgsmål
Ministeren bedes indhente oplysninger om, hvad konsekvensen havde været for Post
Danmarks resultat for regnskabsåret 2013, hvis reklameafgiften havde været opkrævet?
Svar
Jeg skal henholde mig til følgende, som jeg har modtaget fra Transportministeriet:
”Transportministeriet har rettet henvendelse til Post Danmark A/S. Selskabet oplyser, at
markedet for distribution af fysiske reklamer er et konkurrenceudsat marked. Post Dan-
mark A/S oplyser desuden, at oplysninger om konsekvenser for selskabets regnskab be-
tragtes som fortrolig og konkurrencefølsom oplysning. Selskabet har dog oplyst, at en
implementering af reklameafgiftsloven vil betyde en mistet omsætning på adresseløse
forsendelser, som skønnes at være i størrelsesordenen 10 pct.”
Side 2 af 2