Skatteudvalget 2014-15 (1. samling)
SAU Alm.del Spørgsmål 195
Offentligt
1422661_0001.png
Skatteudvalget
Til:
Dato:
Skatteministeren
19. november 2014
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
SAU alm. del
Spørgsmål 195
Der henvises til Kommissionens beslutning i sag SA.35683, punkt 126, hvor
Kommissionen anfører, at "indstik i abonnementsaviser kan enten være af in-
teresse for kunderne, eller de kan skille sig af med dem.":
a. I lyset heraf, på hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellige fra
adresseløse reklamer, som kunderne også kan skille sig af med?
b. På hvilken måde er indstik i abonnementsaviser forskellig fra indstik i uge-
aviser, som husstanden også kan skille sig af med? Ministeren bedes hér for-
holde sig til, at indstik i ugeaviser tælles med, når det skal vurderes, om 25
pct. kravet overholdes. Det er således ikke "gratis" for en ugeavis at medtage
reklamer som indstik. Modsat er der ikke nogen grænser for antallet af de ind-
stik, et dagblad kan medtage. Hvad forklarer denne forskel på behandlingen
af indstik?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Jan E. Jørgensen (V).
Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud-
[email protected].
På udvalgets vegne
Mads Rørvig
formand
1/1