Miljøudvalget 2014-15 (1. samling)
MIU Alm.del Bilag 145
Offentligt
1494546_0001.png
Fra:
Else Eifer [mailto:[email protected]]
Sendt:
5. februar 2015 13:13
Til:
Morten Villumsen
Cc:
Lene Gregersen Kaasgaard; Hans Damgaard; Søren Henriksen
Emne:
RE: Møde med Stibo koncernen i forbindelse med reklameafgiften
Kære Morten Villumsen!
Tak for din mail.
Jeg sender dig hermed som ønsket baggrunden for, hvorfor Stibo beder om foretræde hos Miljøudvalget.
Miljømærket Blomsten er et centralt element i Reklameafgiften. I Stibo har vi det synspunkt, at
reklameafgiften vil flytte arbejdspladser ud af landet fordi man i udlandet administrerer blomstermærke-
ordningen ret 'løst', mens ordningen i Danmark administreres særdeles effektivt.
Denne forskel i måden hvorpå ordningen administreres, vil i praksis få den konsekvens, at kunderne
kommer til at få den oplevelse, at det er mere 'bøvlet' at arbejde med Stibo end vore udenlandske
konkurrenter - f.eks. i forbindelse med introduktion af ny farve eller supplements-papir eller overholdelse
af kravene til papirspild. Det mener vi naturligvis ikke er rimeligt og vi mener samtidigt, at der ikke har
været tilstrækkeligt fokus på dette emne.
Med venlig hilsen
Stibo A/S
Else Eifer