Jeg tror, det er helt afgørende for ligesom bare at vende tilbage til, hvad det her spørgsmål egentlig drejede sig om, at sige, at det er, hvad regeringen rent faktisk har tænkt sig gøre.
Jeg kan godt forstå den store interesse for at spørge, og jeg tror også, der er rigtig mange bilejere, som gerne vil have et svar på, om bilerne fra den ene dag til den anden bliver enten billigere eller dyrere.
Jeg tror, der er nogle biler, der vil blive dyrere, og jeg tror, der er nogle biler, der vil blive billigere.
Det er det klart at der er rigtig mange danskere der spørger sig, og det er der også Venstrepolitikere der interesserer sig uhyre meget for, og det har jeg faktisk enormt stor respekt for.
Jeg tror bare også, man må være ærlig og sige, at det politisk også er en så følsom proces, at det er noget, som regeringen kommer til at fremlægge noget om, og så er det selvfølgelig noget, der skal forhandles med Folketingets partier, og selvfølgelig også med Venstre.
Men jeg tror, det ville være meget uklogt af mig at stå her og skønne og sige det ene eller det andet, for når vi snakker om noget, der er så følsomt, som registreringsafgiften, også for de mange bilejere, så er det selvfølgelig også helt afgørende, at vi rent faktisk sikrer, hvad det er, vi snakker om.
Derfor har det også været vigtigt for regeringen fra starten af at sige, at det her drejer sig om en provenuneutral omlægning; det betyder alt andet lige, at vi samlet set gør de energirigtige biler billigere og i sidste ende understøtter dem, der kører mindre forurenende.
Men i sidste ende skal det her også være provenuneutralt, og det vil sige, at bilejerne samlet set ikke skal betale mere.