Kommunaludvalget 2012-13
KOU Alm.del Spørgsmål 119
Offentligt
1255351_0001.png

Kommunaludvalget

Til:

Dato:

Finansministeren31. maj 2013
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:

KOU alm. del

Spørgsmål 119

Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalenfor 2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv serviceringaf borgere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved at”etablere et fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommu-nernes økonomi for 2013, bilag 2.Samtidig fremgår det af § 1 i Lov om kommunale borgerservicecentre, at kom-munerne skal oprette borgerservicecentre, der kan fungere som borgernesindgang til den offentlige sektor. Vil ministeren på den baggrund oplyse, omder fortsat leves op til formålet om kommunen som borgernes indgang til detoffentlige, når henvendelser per telefon og mail ikke længere skal foregå tilkommunerne, men f.eks. til et fællesoffentligt call center?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Finn Sørensen (EL).Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud-[email protected].På udvalgets vegne
Marlene Borst Hansenformand
1/1