Udvalget for Udlændinge- og Integrationspolitik 2011-12
L 104
Offentligt
1103465_0001.png
1103465_0002.png
Folketingets Udvalg for Udlændinge-og IntegrationspolitikFolketingetChristiansborg1240 København K.
Dato:Kontor:Sagsbeh:Sagsnr.:
13. april 2012UdlændingelovkontoretDorte L. Kjærgaard2012-0032-0155
Hermed sendes besvarelse af spørgsmål nr. 9 vedrørende forslag til lov omændring af udlændingeloven og lov om ægteskabs indgåelse og opløsning(Ny balance i reglerne om ægtefællesammenføring, gebyr, fravigelse afpersondatalovens § 7, stk. 8, i visse sager i forbindelse med overgang tilelektronisk sagsbehandling, repræsentationsaftaler i medfør af visumko-deksen m.v.) (L 104), som Folketingets Udvalg for Udlændinge- og Inte-grationspolitik har stillet til justitsministeren den 16. marts 2012. Spørgs-målet er stillet efter ønske fra Johanne Schmidt-Nielsen (EL).
Morten Bødskov/Frederik Gammeltoft
Slotsholmsgade 101216 København K.Telefon 7226 8400Telefax 3393 3510www.justitsministeriet.dk[email protected]

Spørgsmål nr. 9 vedrørende forslag til lov om ændring af udlændinge-

loven og lov om ægteskabs indgåelse og opløsning (Ny balance i reg-

lerne om ægtefællesammenføring, gebyr, fravigelse af persondatalo-

vens § 7, stk. 8, i visse sager i forbindelse med overgang til elektronisk

sagsbehandling, repræsentationsaftaler i medfør af visumkodeksen

m.v.) (L 104) fra Folketingets Udvalg for Udlændinge- og Integrati-

onspolitik:

”Vil ministeren redegøre for, hvordan multiple choice, somnævnt i Kommenteret høringsoversigt side 21, tænkes anvendtved mundtlige prøver?”

Svar:

Jeg har til brug for besvarelsen af spørgsmålet indhentet et bidrag fra Mi-nisteriet for Børn og Undervisning.Ministeriet for Børn og Undervisning har i den anledning oplyst følgende:”Multiple choice vil kun finde anvendelse i de foreslåede danskprøver i detomfang, det vurderes hensigtsmæssigt i forhold til, hvad der testes.De opgavetyper, som vil indgå i de foreslåede prøver, er endnu ikke udvik-let, og det er derfor ikke muligt på nuværende tidspunkt nærmere at rede-gøre for, hvordan og i hvilket omfang multiple choice tænkes anvendt.”
2