Uddannelsesudvalget 2010-11 (1. samling)
UDU Alm.del Bilag 287
Offentligt
1002013_0001.png
1002013_0002.png
1002013_0003.png
Tilbud til stærpå erhvervsudStatus og erfaring«
HHHHMSMI• M n g ^ e t t t Hk.
w
% • ' • •
Enoigv WS• • • • • • ' •••"•••: • • •
DANMARKSEVALUERINGSINSTITUT
/
Kære læser'sulfaterne af EVA's undersøgelsed erhvervsuuuai.,tersernes tilbud til stærke elevérsom yj gennemførte i efteråret 201fj. Hermed sættervi fokus på den elevgruppe som også er kendt som•---« Ha dvatlqe elever, de ressourcestærke:.-,-:ed gode forudsætninger foruddanhelsé. I undersøgelsen afdækker vi hvad derhærmere kendetegner denne elevgruppe på erhvervs-uddannelserne, og hvilke tUbud der er til d^særligt i dybden med grundtorløbspakkerne målret-tet steerke elever._i^-^ftet til de personer på erhvervsud-^^^^^^^J-r med at igangsaette ogvidereudvikle tilbuddene til stærke elever, fx af-delings- og uddannelsesledere. Vi håber at detteHåéfté k|n være fil inspiration i jeres arbejde. Samtidighåber vi at undersøgelsen vil bidrage til at nuanceredebatten om stærke elever i uddannelsessektoren.Hæftet indeholder både tal med status på arbejdetmed stærke elever på tværs af skoler og eksemplerog gode råd fra skoler som har gjort sig erfaringermed at udbyde forskellige tilbud; Casébeskrivelserpræsentation af enkelte skolers erfaringer ereret i forskellige kapitler, men kan læses "å tv,af kapitlernes temaer. Vi har ikke taget alle nmed i hæftet, men de kan hentes på projektets hjem-meside fjll.God læselyst
fevftrf'V.l.fMMMkM
1 HVORFOR FOK!li
DE STÆRKE ELEVER?
2 HVEM ER DE STÆRKE ELEVER?3 HVILKE TILBUD ER DER TIL STÆRKE ELEVER?4 GRUNDFORLØBSPAKKER FOR STÆRKE ELEVER5 ERFARINGER MED AT UDVIKLE TILBUDHENVISNINGER