Uddannelsesudvalget 2009-10
UDU Alm.del Bilag 10
Offentligt
742618_0001.png
742618_0002.png
742618_0003.png
742618_0004.png
742618_0005.png
742618_0006.png
DAG 1
Første halvdel af dag 1, bruges på uddannelsesmuligheder, og elevernes ønsker og drømme. Framiddag er der teori til de efterfølgende 4 dage, regler, sikkerhed mængdeberegning og geometri.
Hvordan er vi sikker på tårnet er i vinkel
Mørtel erætsende pas påøjnene
DAG 2
Der mures og klippes i leca
Og
tegl
DAG 3
Der fuges og vandskures,inden den helt storerengøring og oprydningfør tømmerarbejdet.
DAG 4.
Der rejses spær
Der måles og saves, hamres og sømmes
DAG 5rendejern, tagrender og nedløb monteres. Løber vandet den rigtige vej?
OG SÅ BLEV DER REJSEGILDE!!!!!!!
DET VAR SÅ SLUT PÅ 5 DEJLIGE DAGE MED TOPPEN AF ET TÅRN.
Elever lærere, pårørende, har fået en oplevelse, som ikke kun har været en hygge uge, med enintroduktion til det virkelige liv, her har eleven lært at han/hun, ikke er universetsomdrejningspunkt, og at mange ting kun kan lykkes, hvis man arbejder sammen som et team.Lærerne har oplevet at nogle af de ,elever som i det daglige var svage elever, blomstrede op, oghjalp nogle af de elever som i den daglige skolegang var stærke.Forældre og bedsteforældre, har til rejsegildet, fortalt, at de og deres ”poder” har opdaget en ny oganderledes verden og, fremtid. Nogle blev afklaret, Håndværker skal de ikke være, andre troedeikke de ville opleve håndværk som spændende, nu overvejer de endnu en gang.Uanset om eleverne har valgt håndværket til eller fra, eller er blevet bekræftet i deres valg før”toppen af et tårn,” så er vi stolte over at have været med til at det unge menneske har taget et valg,eller valgt at overveje endnu en gang, selv om vi måske mister en potentiel bygningshåndværker.