Skatteministeriet J. nr. 05-014467 Den Til Folketingets Skatteudvalg L L 18 - forslag til lov om ændring af pensionsafkastbeskatningsloven, pe  n- sionsbeskatningsloven, selskabsskatteloven og skattekontrolloven. (Forenk- let skatteopgørelse ved inv esteringer gennem skattetransparente juridiske personer, placering af rate- og kapitalpensioner i kommanditselskaber m.m.). Hermed fremsendes i 5 eksemplarer svar på spørgsmål nr. 6 og 7 af 1. november 2005. Kristian Jensen /  Tage Christensen
Spørgsmål 6: "Hvordan vil ministeren sikre sig, at kontrollen af dette område fortsat vil være tilstrækkelig, når hele kontrollen fremover kun skal foretages af skattemyndi   g- hederne, samtidig med, at der ikke afsættes yderligere årsværk til udførelsen af denne opgave, på trods af, at ToldSkat i sit høringssvar selv konstaterer at lo  v- forslaget medfører en øget lignings  - og kontrolindsats" Svar: I den samlede vurdering af lovforslagets konsekvenser, er det vedrørende de administrative konsekvenser for stat, amter og kommuner vurderet, at den del af lovforslaget, der angår placering af rate - og kapitalpensioner i kommanditsel- skaber mv., vil medføre en øget lignings  - og kontrolindsats, der skønnes at ind e- bære et ikke  -nævneværdigt merårsværksforbrug. Kontrolindsatsen i forhold til loven vil indgå som en integreret del af den saml e- de kontrol- og ressourceindsats i den fusionerede skatte- og afgiftsforvaltning.
Spørgsmål 7: "Hvilke konsekvenser har det for udførelsen af kontrollen, når det fremgår af ToldSkats hø ringssvar at ”Udbytteskatteadministrationen i ToldSkat ikke har mulighed for at kontrollere, refundere og afstemme udlodningen m.v.” Svar: ToldSkats høringssvar er afgivet før den endelige formulering af skattekontro  l- lovens § 11 E. Efter § 11 E er der fastsat obligatorisk krav om deponering af unoterede aktier mv., hvori rate- og kapitalpensioner efter loven kan placeres. Det betyder, at der herefter vil være de samme kontrolmuligheder m.m. som for de børsnoterede aktier mv.