Besvarelse af spørgsmål nr.   3 (L 72), som  Folketingets Kommunaludvalg   har   stillet   til   indenrigs-   og   sund- hedsministeren den 21. marts 2004 Spørgsmål nr. 3: ”Hvilken  konkret  kompetence  har  medarbejderne  i  borgerservicecentrene, og hvordan bliver det klargjort for borgerne?” Svar: Medmindre  andet følger  af  anden  lovgivning,  beslutter kommunalbestyre l- sen,  hvilke  administrative  borgerbetjeningsopgaver  der  skal  varetages  af det  eller  de  borgerservicecentre,  som  kommunalbestyrelsen  opretter,  jf. lovforslagets § 2, stk. 3. Den enkelte kommunalbestyrelse træffer således beslutningen  om,  hvilke  opgaver  medarbejderne  i  et  borgerservicecenter skal løse . Kommunalbestyrelsen har – ligesom på kommunens øvrige fo  r- valtningsområder  – ansvaret for, at der er tilstrækkeligt kvalificeret persona- le til løsningen af kommunens opgaver. Den  enkelte  kommunalbestyrelse  beslutter  endvidere,  på  hvilken  måde borgerne skal informeres om, hvilke opgaver, og dermed kompetencer til at varetage bestemte opgaver, der ligger i de enkelte dele af den kommunale forvaltning.  Dette  gælder  i  relation  til  alle  dele  af  den  kommunale  forvalt- ning,  herunder  til  nuværende  og  fremtidige  borgerservicecentre.  Blandt andet kan kommunens hjemmeside anvendes til at informere borgerne om, hvilke opgaver der løses i borgerservicecentre, ligesom der kan blive uda r- bejdet en pjece el.lign. informationsmateriale. Indenrigs- og Sundhedsministeriet Dato: 11. april 2005 Kontor: 2.k.kt. J.nr.: 2004-2200-21 Sagsbeh.: ABT Fil-navn: LKS/FT-beh./Spm3.L72.svar