Til lovforslag nr. L 112-L 113 Folketinget 2004 - 05 (2. samling) Betænkning afgivet af Skatteudvalget den   0. maj 2005 2. udkast (Ændringsforslag fra skatteministeren) Betænkning over I. Forslag til lov om opkrævning og   inddrivelse af visse fordringer [af skatteministeren (Kristian Jensen)] II. Forslag til lov om ændrin  g af forskellige love (Konsekvensændringer som følge af lov om opkrævning og inddrivelse af visse fordringer sa   m- lingen af inddrivelsen i Skatteministeriet) [af skatteministeren (Kristian Jensen)] 1. Ændringsforslag Der er af skatteministeren stillet 6 ændringsforsla  g til lovforslag nr. L 112 og 13 ændringsforslag til lovforslag nr. L 113. 2. Udvalgsarbejdet Lovforslagene  blev  fremsat  den  24.  februar  2005  og  var  til  1.  behandling  den  16.  marts  2005. Lovforslagene blev efter 1. behandling henvist til behandling i Skatteudvalget. Møder Udvalget har behandlet lovforslagene i <> møder. Høring Et udkast til lovforslagene har inden fremsættelsen været sendt i høring, og skatteministeren send- te den 1. december 2004 disse udkast til udvalget, jf. alm. del –  bilag 70, folketingsåret  2004-05, 1. samling. Den 24. februar 2005 sendte skatteministeren de indkomne høringssvar samt et notat he r- om til udvalget. Skriftlige henvendelser Udvalget har i forbindelse med udvalgsarbejdet modtaget skriftlige henvendelser til lovforslag nr. L 112 fra Foreningen af Kommuner i Københavns Amt og Kolding Kommune. Skatteministeren har over for udvalget kommenteret de skriftlige henvendelser. Spørgsmål Udvalget har på lovforslag nr. L 112  stillet 25 spørgsmål til   skatteministeren til skriftlig besvarel- se, som denne har besvaret.
2 3. Indstillinger og politiske bemærkninger [] Tjóðveldisflokkurin   ,  Inuit  Ataqatigiit,  Siumut  og  Fólkaflokkurin   var  på  tidspunktet  for  betæn   k- ningens afgivelse ikke repræsenteret med medlemmer i   udvalget og havde dermed ikke adgang til at komme med indstillinger eller politiske udtalelser i betænkningen. 4. Ændringsforslag med bemærkninger Æ n d r i n g s f o r s l a g til I. Forslag til lov om opkrævning og inddrivelse af visse fordringer Af    skatteministeren, tiltrådt af et  <>tal: Til § 4 1) Stk. 1 affattes således: »Klager over restanceinddrivelsesmyndighedens afgørelser om inddrivelse af fordringer m.v. kan indbringes for Landsskatteretten, medmindre andet er bestemt i lovgivningen. Klagen skal indgives skriftligt til restanceinddrivelsesmyndigheden og skal være modtaget senest 3 måneder efter modt   a- gelsen af den afgørelse, der klages over. Der kan dog ses bort fra en fristoverskridelse, hvis særlige omstændigheder taler derfor. Hvis restanceinddrivelsesmyndi  gheden på grundlag af klagen finder anledning dertil, kan restanceinddrivelsesmyndigheden genoptage sagen. Kan restanceinddrivel- sesmyndigheden ikke give fuldt medhold i klagen, og klagen fastholdes, videresender restanceind- drivelsesmyndigheden klagen til Landsskatteretten sammen med en udtalelse om sagen.« [Dispensation for 3 måneders klagefristen og præcisering af remonstrationsordningen] Til § 5 2) I stk. 1, stk. 2, stk. 3 og stk. 4 ændres »1. oktober 2005  « til: »1. november 2005«. [Ændring af virkningst   idspunktet for samlingen af inddrivelsen i staten og konsekvenser heraf] Til § 6 3) I stk. 1, 1. og 2. pkt. , ændres »1. oktober 2005  « til: »1. november 2005«. [Konsekvens af ændring af virkningstidspunktet for samlingen af inddrivelsen i staten] Til § 7 4) I stk. 1 ændres »1. oktober 2005  « til: »1. november 2005«. [Konsekvens af ændring af virkningstidspunktet for samlingen af inddrivelsen i staten] Til § 10
3 5) Paragraffen affattes således: »§ § 10. Aftale om overførsel af aktiver, rettigheder og pligte r samt ansatte efter § 6 og § 7, her- under leje af fast ejendom eller lokaler eller overførsel af fast ejendom efter § 6, stk. 2, skal indgås mellem Skatteministeriet og den enkelte kommune. Parterne skal senest den 15. august 2005 have indgået aftale eller  være nået til enighed om, at aftale indgås umiddelbart efter denne dato. « [Lempelse af frist for indgåelse af aftale om overførsel af aktiver, rettigheder og pligter samt ansa  t- te] Til § 11 6) I stk. 1 ændres »aftale senest den 15. juni 2005  « til: »eller er opnået enighed om indgåelse af aftale senest den 15. august 2005«. [Lempelse af fristen for indbringelse for det særlige nævn] B e m æ r k n i n g e r Til nr. 1 Ifølge forslaget til § 4 skal en klage over restanceinddrivelsesmyndighedens afgørelser være mo d- taget af restanceinddrivelsesmyndigheden senest 3 måneder efter modtagelsen af den afgørelse, der klages over. Det kan imidlertid ikke udelukkes, at det i helt særlige tilfælde vil være urimeligt at afvise en kl a- ge, alene fordi klagefristen er overskredet. Dette kan f.eks. være tilfældet, hvis klager pga. hospita l- sindlæggelse eller lignende har været ude af stand til at fremsende klagen rettidigt, jf. også besv a- relsen af udvalgets spørgsmål 8 til lovforslaget (L 112). Det foreslås derfor, at det direkte i loven  angives, at der kan ses bort fra en fristoverskridelse, hvis særl  ige omstændigheder taler derfor. Den foreslåede bestemmelse svarer herved til den tilsvarende dispensationsadgang ved klage til Landsskatteretten på skatteområdet.   Det foreslås endvidere,  at proceduren for den foreslåede remonstrationsordning, hvormed resta n- ceinddrivelsesmyndigheden på baggrund af en indgivet klage kan genoptage sagen, præciseres. Hvis restanceinddrivelsesmyndigheden på grundlag af klagen finder anledning dertil, kan resta n- ceinddrivelsesmyndigheden  genoptage  sagen.  Restanceinddrivelsesmyndigheden  kan  således  på baggrund af en indgivet klage træffe en ny afgørelse i sagen, hvorefter klager gives helt eller delvist medhold. Hvis restanceinddrivelsesmyndigheden ikke finder grundlag for at genoptage sagen, eller hvis re- stanceinddrivelsesmyndigheden  kun  kan  give  delvis  medhold  i  klagen,  og  klagen  i  den  anledning fastholdes,   videresender   restanceinddrivelsesmyndigheden   klagen   til   Landsskatteretten   sammen med en udtalelse om sagen. Til nr. 2 -4 Det er efter folketingsvalget den 8. februar 2005 blevet besluttet at udskyde fusionen på skatte - og inddrivelsesområdet fra 1. oktober 2005 til 1. november 2005. Som følge heraf f  oreslås det at ændre virkningstidspunktet for samlingen af inddrivelsen af offentlige fordringer i en ny statslig restance- inddrivelsesmyndighed under Skatteministeriet fra den 1. oktober til den 1. november 2005.  I alle
4 de situationer, hvor den 1. oktober 2005 er foreslået som skæringsdato, ændres skæringsdatoen til den 1. november 2005. Der er lagt stor vægt på at gøre perioden med usikkerhed for medarbejderne så kort som overh o- vedet muligt og samtidig sikre en ordentlig proces og rimelige frister. En del af forpligtelserne i forhold til at involvere personalet og dets organisationer påhviler ko m- munerne.  Skatteministeriet  har  derfor  igennem  hele  forløbet  været  i  tæt  kontakt  med  KL  om  bl.a. tids- og handleplaner. KL har i den sammenhæng tillagt det afgørende betydning, at der gives mere tid til den kommunale del af processen. Til nr. 5 og 6 I det fremsatte lovforslag er det fastsat, at aftale om overførsel af ansatte, aktiver, rettigheder og forpligtelser vedrørende den oprindeligt foreslåede dato    – 1. oktober 2005    – for samlingen af in   d- drivelsen i staten skulle være   indgået senest den 15. juni 2005. I mangel af aftale senest denne dato skal et af skatteministeren særligt nedsat nævn træffe beslutning om fordelingen. Som konsekvens af, at fusionsdatoen foreslås ændret til den 1. november 2005, foreslås fristen for at i ndgå aftale om overførsel og fordeling m.m. ændret til den 15. august 2005. Det forudsættes med lovforslagets almindelige bemærkninger, at Skatteministeriet og kommunen fører reelle forhandlinger og bestræber sig på at nå til enighed om overførsel af akti ver, rettigheder og pligter, ansatte, indgåelse af lejemål og overførsel af fast ejendom, således at det som udgang s- punkt ikke bliver nødvendigt at nedsætte det særlige nævn efter forslagets § 71. Det vil ikke være hensigtsmæssigt, hvis et positivt forhand lingsforløb skal afbrydes med henblik på in ddragelse af nævnet, alene fordi fristen den 15. august 2005 i den konkrete situation kan være vanskelig  at  overholde.  Det  foreslås  derfor  under  nr.  4,  at  parterne  ud  over  at  have  indgået  aftale senest  den  15.  august  2005,  også  inden  for  denne  frist  kan  være  enige  om,  at  aftale  kan  indgås umiddelbart efter denne  dato.  I så fald vil der ikke være pligt til inddragelse af det særlige nævn. Aftale vil i disse tilfælde skulle indgås inden for en frist, der    – hvis der a   lligevel måtte være ueni   g- hed – tillader inddragelse af nævnet og en nævnsbeslutning inden den 1. november 2005. For  den  modsatte  situation,  hvor  parterne  allerede  inden  den  15.  august  2005  må  konstatere,  at enighed om en aftale ikke kan opnås, vil der efte r lovforslaget kunne ske nedsættelse af nævnet og indbringelse af uenigheden for dette også inden den 15. august 2005. Æ n d r i n g s f o r s l a g til II. Forslag til lov om ændring af forskellige love (Konsekvensændringer som følge af lov om opkrævning og inddrivels e af visse fordringer – sa   m- lingen af inddrivelsen i Skatteministeriet) Af    skatteministeren, tiltrådt af et  <>tal: Til titlen 1)   Lovforslagets titel affattes således:
5 »Forslag til Lov om ændring   af forskellige love og ophævelse af lov om kommunalt samarbejde   om op- krævning og inddrivelse (Konsekvensændringer som følge af lov om opkrævning og inddrivelse af visse fordringer sa   m- lingen af inddrivelsen i Skatteministeriet)«. [Redaktionel ændring] Til § 2 2) Efter nr. 10 indsættes som nyt nummer: »01. I § 57, st k. 1, ændres   »§ 84, stk. 11« til: »§ 84, stk. 10«.« [Konsekvensændring som følge af den under § 2, nr. 3, foreslåede ophævelse af §84, stk. 10] Til § 17 3) Efter nr. 5 indsættes som nyt nummer: »01. I § 147 g, stk. 4, ændres »stk. 3« til: »stk. 2«.« [Konsekvensændring som følge af den under § 17, nr. 1, foreslåede ophævelse af §147 g , stk. 2] Til § 20 4) Efter nr. 5 indsættes som nyt nummer: »01. I § 71, stk. 6 og 7, der bliver stk. 4 og 5, ændres »stk. 5« til: »stk. 3« og i § 71, stk. 8, der bliver stk. 6, ændres   »stk. 7« til: »stk. 5«.« [Konsekvensændringer som følge af den under § 20, nr. 4, foreslåede ophævelse af § 71, stk. 3 og 4] Til § 22 5) Efter nr. 2 indsættes som nyt nummer: »01. I § 59, nr. 2, indsættes efter   »§ 57, stk. 1,«: »og«, og i § 59 , nr. 3, ændres   », og« til: ».«.« [Redaktionel ændring] Til § 28 6) Efter nr. 3 indsættes som nyt nummer: »01. I § 68, stk. 2, udgår  »og § 68 a, stk. 4«.« [Konsekvensændring som følge af den under § 28, nr. 3, foreslåede ophævelse af §68 a    ,stk. 4]
6 Til § 46 7) Før nr. 1 indsættes som nye numre: »01. I § 1, 1. pkt., ændres »kan Finansstyrelsen  « til: »kan restanceinddrivelsesmyndigheden« og »til Finansstyrelsen« til: »til Økonomistyrelsen   «.   02. I § 1, 2. pkt., ændres »Finansstyrelsen  « til: »Restanceinddrivelsesmyndigheden«.« [Redaktionelle ændringer] 8) Nr. 1 og 2 affattes således: »1. § 6, stk. 1, § 10, stk. 1, og overalt i kapitel 3 ændres »Finansstyrelsen  « til: »restanceinddrivel- sesmyndigheden«. 2. § 7, § 8, 1. pkt., og § 12, 2. pkt., ændres »Finansst  yrelsen« til: »Økonomistyrelsen   «.«   [Redaktionelle ændringer] Til § 51 9) Efter nr. 4 indsættes som nyt nummer: »01. § 107, stk. 2, ophæves. Stk. 3-7 bliver herefter stk. 2-6.« [Konsekvensændring som følge af den under § 51, nr. 4, foreslåede ophævelse af §103,stk. 2] Til § 58 10) Efter nr. 5 indsættes som nyt nummer: »01. I § 6 a, stk. 6 og 7, der bliver stk. 4 og 5, ændres »stk. 5« til: »stk. 3« og i § 6 a, stk. 8, der bli- ver stk. 6, ændres   »stk. 7« til: »stk. 5«.« [Konsekvensændringer som følge af de   n under § 58, nr. 4, foreslåede ophævelse af    § 6 a, stk. 3 og 4] Til § 59 11) Efter nr. 5 indsættes som nyt nummer: »01. I § 23, stk. 7 og 8, der bliver stk. 5 og 6, ændres »stk. 6« til: »stk. 4« og i § 23, stk. 9, der bliver stk. 7, ændres   »stk. 8« til: »stk. 6«.« [Konsekvensændringer som følge af     den under § 59, nr. 4, foreslåede ophævelse af    § 23, stk. 3 og 4] Til § 69 12) Efter nr. 3 indsættes som nyt nummer:
7 »01. I § 2, stk. 5, ændres   »stk. 4« til: »stk. 3«.« [Konsekvensændringer som følge af den und   er § 69, nr. 3, foreslåede ophævelse af    §2, stk. 3] Til § 70 13) I § 70, stk. 2 og 3, ændres »1. oktober 2005« til: »1. november 2005«. [Ændret virkningstidspunkt for loven] B e m æ r k n i n g e r Til nr. 1 Ifølge   lovforslagets § 11 foreslås lov om kommunalt sama rbejde om opkrævning og inddrivelse ophævet. Lovforslagets t  itel foreslås derfor ændret, således at dette fremgår heraf. Til nr. 2 Der er tale om en konsekvensændring som følge af    den under § 2, nr. 3, foreslåede ophævelse af    § 84, stk. 10, i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Til nr. 3 Der er tale om en konsekvensændring som følge af    den under § 17, nr. 1, foreslåede ophævelse af § 147 g, stk. 2, i lov om rettens pleje. Til nr. 4 Der er tale om konsekvensændringer som følge af    den under § 20, nr. 4, foreslåede ophævelse af    § 71, stk. 3 og 4, i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed. Til nr. 5 Der er tale om redaktionelle ændringer som følge af ophævelsen af § 59, nr. 4, i lov om skove, jf. lovforslagets § 22, nr. 2. Til nr. 6 Der er tale om en konsekvensæn  dring som følge af  den under § 28, nr. 3, foreslåede ophævelse af § 68 a,stk. 4,    i lov om arbejderboliger på landet. Til nr. 7 og 8 Der er tale om redaktionelle ændringer. Til nr. 9 Ifølge § 107, stk. 2, i lov om byfornyelse og udvikling af byer kan økono  mi- og erhvervsministe- ren fastsætte straf af bøde for overtrædelse af bestemmelser i forskrifter efter § 103, stk. 2.
8 Bestemmelsen  foreslås  ophævet  som  følge  af den  under  §  51,  nr.  4,  foreslåede  ophævelse  af     § 103,stk. 2, i lov om   byfornyelse og udvikling af byer. Til nr. 10 Der er tale om konsekvensændringer som følge af    den under § 58, nr. 4, foreslåede ophævelse af    § 6 a, stk. 3 og 4, i lov om hovedstadsområdets kollektive persontrafik. Til nr. 11 Der er tale om konsekvensændringer som følge af    den under § 59, nr. 4, foreslåede ophævelse af    § 23, stk. 3 og 4, i lov om jernbane. Til nr. 12 Der er tale om en konsekvensændring som følge af    den under § 69, nr. 3, foreslåede ophævelse af § 2 , stk.     3, i lov om statsgaranti til lån til forsøgsbyggeri. Til nr. 13 Forslaget  indebærer  en  udskydelse  af  virkningstidspunktet  for  loven  som  følge  af,  at  datoen  for samlingen af inddrivelsen under Skatteministeriet er udskudt fra den 1. oktober 2005 til den 1. no- vember 2005. Der henvises til det til 2. behandlingen fremsatte ændringsforslag til forslag til  Lov om opkrævning og inddrivelse af visse fordringer (L 112). En oversigt over Folketingets sammensætning er optrykt i betænkningen. [ Der gøres opmærksom på, at et flertal eller et mindretal i udvalge t ikke altid vil afspejle et flertal/mindretal ved afstemning i Folketingssalen.] Kim Andersen (V)   Charlotte Antonsen (V)   Peter Christensen (V) nfmd. Lars Christian Lilleholt (V)   Torsten Schack Pedersen (V)   Mikkel Dencker (DF) Colette L. Brix (DF)   Charlotte Dyremose (KF)   Jakob Axel Nielsen (KF) RenéSkau Björnsson   (S)   Pia Gjellerup (S)   Frode Sørensen  (S) fmd.  Rasmus Prehn (S) Ole Stavad (S)   Poul Erik Christensen (RV)   Morten Homann (SF)   Frank Aaen (EL) Tjó ðveldisflokkurin,   Inuit Ataqatigiit, Siumut og Fólkaflokkurin havde ikke medlemmer i udva l- get. Folketingets sammensætning Venstre, Danmarks Liberale Parti (V) 52 Enhedslisten (EL) 6 Socialdemokratiet (S) 47 Tjóðveldisflokkurin (TF) 1 Dansk Folkeparti (DF) 24 Inuit Ataqatigiit (IA) 1 Det Konservative Folkeparti (KF) 18 Siumut (SIU) 1 Det Radikale Venstre (RV) 17 Fólkaflokkurin (FF) 1 Socialistisk Folkeparti (SF) 11
9 Bilag 1 Oversigt over bilag vedrørende L 112 Bilagsnr.    Titel 1 Henvendelse af 15/12-04 fra Kolding Kommune 2 Høringssvar og høringsnotat, fra skatteministeren 3 Meddelelse om vejledende tidsplan for udvalgets behandling af lov- forslagene 4 Henvendelse af 17/3-05 fra Foreningen af Kommuner i Københavns Amt 5 Kommentar til henvendelse af 17/3-05 fra Foreningen af Kommuner i Københavns Amts, fra skatteministeren 6 Notat om udskydelse af fusionen på skatte - og inddrivelsesområdet 7 Svar på alm. del  - spm. 47 om, at bekræfte, at der i notat, skrevet den 28. december 2004 af Ole Kjær og Claus Juhl, står, at der skal opre   t- tes en ny restanceenhed, der efter 1. juli 2005 vil bestå af ca. 100 medarbejdere, fra skatteministeren Oversigt over spørgsmål og svar vedrørende L 112 Spm.nr. Titel 1 Spm. om at redegøre for, hvor dan forslaget tager højde for at sikre, at socialt svage personer ikke kommer i alvorlige problemer i et statsligt indkrævningssystem, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 2 Spm. om, hvor mange personaleressourcer ministeren forventer, der kan spares ved at anvende det i lovforslaget foreslåede maskinelle inddrivelsessystem, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 3 Spm. om, hvorfor ministeren ikke har overvejet en model, hvor ind- drivelsesopgaven deles, til skatteministeren, og ministerens svar her- 4 Spm. om, hvor mange medarbejdere der skal fratræde ved naturlig afgang, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 5 Spm. om, hvor mange borgere ministeren forventer, der møder op i Landsskatteretten for at forsvare deres personlige klage, til skattemi- nisteren, og ministerens svar herpå 6 Spm. om at yde teknisk bistand til et ændringsforslag, der laver en delt inkasso af kommunale fordringer, til skatteministeren, og mini- sterens svar herpå 7 Spm. om at bekræfte, at man med lovforsl  aget fremover ikke kan foretage lønindeholdelse hos kontanthjælpsmodtagere, til skattemin   i- steren, og ministerens svar herpå
10 8 Spm. om reglerne om klagefrist på tre måneder fra der er truffet afg  ø- relse og om man ikke kan klage over en løbende lønindeholdel  se me- re end tre måneder efter, at lønindeholdelsen er iværksat, til skattem i- nisteren, og ministerens svar herpå 9 Spm. om, at når man vælger at opretholde fogedretterne for udlæg, hvorfor er det ikke mere effektivt også at lade klager over lønind  e- holdelse gå til fogedretterne frem for til Landsskatteretten, til skatt e- ministeren, og ministerens svar herpå 10 Spm. om begrundelsen for, at klageadgangen bliver til Landsskatte- retten i stedet for til fogedretterne som foreslået af Foreningen af Pa n- tefogeder, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 11 Spm. om, hvor mange klagesager man forventer at få til henholdsvis Landsskatteretten, Landsretten og Højesteret, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 12 Spm. om, hvor mange ekstra ressourcer man forventer at tilføre Landsskatteretten, landsretterne og Højesteret til behandling af klag e- sager, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 13 Spm. om det er ministerens opfattelse, at borgerne vil opleve lovfors- lagets centralisering af klageadgangen til Landsskatteretten som en serviceforbedring og en forbedring af deres retssikkerhed, til skatte- ministeren, og ministerens svar herpå 14 Spm. om, hvilke form- og indholdskrav man fremover vil stille til klager vedrørende gældsforhold fra borgere, til    skatteministeren, og ministerens svar herpå 15 Spm. om, hvorledes den konkrete overflytning af ressourcer fra Told- Skat til Landsskatteretten kommer til at foregå, til skatteminist eren, og ministerens svar herpå 16 Spm. om restanceinddrivelsesmyndigheden skal sikre sig, at det juri- diske grundlag for fordringen er korrekt, før den skrider til inddrive l- se, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 17 Spm. om, hvad baggrunden er for, at man ikke skal kunne få omkos t- ningsgodtgørelse ved klagesager om i nddrivelse, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 18 Spm. om ministeren vil afskaffe gældsfængsel, således at man ikke længere har mulighed for afsoning af børnebidragsrestancer, til ska   t- teministeren, og ministerens svar herpå 19 Spm. om, hvor en flygtning eller indvandrer, der har en skatterestance og som ikke kan det danske sprog, skal henvende sig, til skattemini- steren, og ministerens svar herpå 20 Spm. om, hvordan en borger, der ikke kan forstå det danske sprog skal komme i kontakt med inddrivelsesmyndigheden, der ofte ligger meget langt væk, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 21 Spm. om, hvordan Forvaltningslovens bestemmelser om tolkebistand skal kunne overholdes, til skatteministeren, og ministerens svar herpå
11 22 Spm. om, hvordan ældre og svagelige mennesker som har skatter  e- stancer skal kunne komme i personlig kontakt med de statslige op- krævnings/inddrivelsescentrene, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 23 Spm. om, hvem der skal betale for tabt arbejdsfortjeneste og dyr transport til skatte/inddrivelsescentrene, til skatteministeren, og mini- sterens svar herpå 24 Spm. om, hvordan små selvstændige erhvervsdrivende skal kunne komme i personlig kontakt med skatte/inddrivelsescentrene uden at miste mange arbejdstimer, til skatteministeren, og ministerens svar herpå 25 Spm. om, det er korrekt opfattet, at det i mange tilfælde bliver billig  e- re for en borger ikke at give møde ved den statslige inddrivelsesmy n- dighed, da det bliver billigere at lade den statslige inddrivelsesmyn- dighed komme ud til borgeren ved udkørende fogedforretning , til skatteministeren, og ministerens svar herpå